عصر بازار

گام بلند دهلی نو برای توسعه روابط اقتصادی با تهران؛

هند برای سرمایه گذاری مستقیم با روپیه در ایران مجوز داده است

عصر اعتبار- یک روزنامه هندی روز جمعه به نقل از منابع آگاه، مدعی صدور مجوز سرمایه‌گذاری مستقیم با روپیه در ایران شد؛ استثنایی که دهلی نو پیش از این تنها برای دو کشور همسایه خود، بوتان و نپال، در نظر گرفته بود.

هند برای سرمایه گذاری مستقیم با روپیه در ایران مجوز داده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، روزنامه «ایژن ایج» در این رابطه نوشت: این اقدام می‌تواند به طرز شگفتی، به روابط اقتصادی دو کشور رونق دهد؛ چرا که سرمایه بیشتری را از هند به این کشور جذب خواهد کرد.
    بر اساس این گزارش، اتباع هند از ماه گذشته میلادی می‌توانند با سپرده‌گذاری روپیه در بانک‌های این کشور، معادل ریالی آن را در ایران سرمایه‌گذاری کنند.
    این در شرایطی است که برمبنای قوانین هند، افراد برای سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها، ملزم به استفاده از ارزهای خارجی هستند.
    ایژن ایج می‌نویسد: نطق مورد انتظار رئیس جمهوری روحانی در نماز جمعه مسجد مشهور مکه در حیدرآباد، رویدادی در راستای توسعه بیش از پیش روابط است؛ روابط با ایرانی که دولتی‌ها از آن به عنوان رهبر شیعیان جهان یاد می‌کنند.
    این روزنامه می‌افزاید: این سفر، بدون شک حضور رئیس جمهوری پیشین ایران «اکبر هاشمی رفسنجانی» در حسینیه آصفی شهر لکهنو در اواسط دهه 90 (میلادی) را در ذهن تداعی می‌کند.
    حسن روحانی که از روز گذشته (پنجشنبه) وارد حیدرآباد هند شده است، شرکت در نماز جمعه و دیدار با علمای شیعه و سنی را در برنامه کاری خود دارد.
    رئیس جمهوری در طول سفر سه روزه خود همچنین با «ناندرا مودی» نخست وزیر هند و سایر مقام‌های ارشد این کشور دیدار خواهد کرد.
    در حال حاضر، همکاری‌های اقتصادی و تجاری گسترده‌ای بین دو کشور از جمله طرح توسعه بندر چابهار وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی