عصر بازار

رئیس هیات مدیره بانک ایران زمین در گفت وگو با «عصر اعتبار» مطرح کرد:

کسب درآمد و کاهش هزینه ها با دریافت کارمزد

عصر اعتبار- رئیس هیات مدیره بانک ایران زمین با تاکید بر اهمیت درآمدهای کارمزدی در بانک ها، گفت: دریافت کارمزد به بانک‌ها کمک می‌کند که بتوانند ضمن رشد و توسعه خدمات، هزینه‌های خود را نیز تا حدود زیادی پوشش دهند.

کسب درآمد و کاهش هزینه ها با دریافت کارمزد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۰۰

    مجید شایسته در گفت وگو با پایگاه خبری «عصر اعتبار» با بیان اینکه چشم‌انداز بانک در سال 1400، رسیدن به رتبه اول در بین بانک‌های کشور در حوزه «بانکداری دیجیتال» است، گفت: تیم مدیریتی بانک ایران زمین همسو با سیاستگذاران پولی و بانکی کشور و در راس آن بانک مرکزی در نظر دارد با توجه به اینکه درآمدهای تسهیلاتی دیگر پاسخگوی هزینه های بانک نیست اتکا به درآمدهای تسهیلاتی را کاهش داده و از طریق  کارمزد درآمد کسب کند.
    وی در ادامه با اشاره به اهمیت درآمدهای کارمزدی در بانک‌ها، افزود: مگر ممکن است که بانک‌ها تمام تلاش خود را برای ارتقای خدمات به کار بگیرند و در نهایت این خدمات را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار دهند. در واقع دریافت کارمزد به بانک‌ها کمک می‌کند که بتوانند ضمن رشد و توسعه خدمات، هزینه‌های خود را نیز تا حدود زیادی پوشش دهند و از افزایش هزینه تمام شده پول که در نهایت به خود مشتریان باز می‌گردد، جلوگیری شود.
    رئیس هیات مدیره بانک ایران زمین با بیان این نکته که در شرایط کنونی حرکت به سمت بانکداری سنتی اشتباه است، اظهارداشت: در بانک ایران زمین حرکت به سمت یک سازمان برنامه محور از ابتدای سال 95 آغاز شده و بانک برنامه خود را تا سال 1400 تعریف کرده است.
    وی  در خصوص افقی که بانک برای دستیابی به اهداف خود ترسیم کرده است، گفت: در واقع بانک ایران زمین تحول جدی و بسیار بزرگی به نام «بانکداری دیجیتال» را هدف قرار داده است.
    شایسته  در توضیح چشم‌انداز این بانک در سال 1400 گفت: در «بانکدرای دیجیتال» ابزار، پرسنل و مشتریان همه از جنس دیجیتال هستند و لازمه این امر درک صحیح از مفهوم یاد شده است، بنابراین همه باید نسبت به آن و هدف نهایی بانک اشراف کامل داشته باشند.
    رئیس هیات مدیره بانک ایران زمین در رابطه با  فعالیت های بین المللی این بانک گفت: با توجه به آماده بودن زیر ساخت های لازم هنوز مجوز فعالیت بین المللی از سوی بانک مرکزی صادر نشده است. امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته اوایل سال آینده این مجوز را دریافت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی