عصر بازار

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد :

پرداخت ۱۶۰۰میلیارد تومان وام به صنایع نساجی

عصر اعتبار- مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نساجی و پوشاک با اشاره به اینکه ۴۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بازسازی و نوسازی به واحدهای صنعت نساجی ارائه شده، از تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به صنایع نساجی در سال جاری خبر داد .

پرداخت ۱۶۰۰میلیارد تومان وام به صنایع نساجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا ، گلنار نصرالهی در مراسم افتتاح رسمی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی با اشاره به اینکه صنعت نساجی برای تأمین 90 درصد نیاز داخل کشور، نیازمند حداقل 2.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است گفت: در 9 ماهه امسال 250 میلیون دلار واردات ماشین‌آلات صنایع نساجی در کشور صورت گرفته که نشان‌دهنده رونق این صنعت است. برخی از این ماشین‌آلات دست دوم است که باید با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌های نساجی از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

    وی افزود: وضعیت کارخانه پلی‌اکریل با داشتن 2500 کارگر و حفظ اشتغال موجود در این کارخانه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار مهم است.

    مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نساجی و پوشاک با بیان این که کارخانه‌هایی می‌توانند در صنعت نساجی دوام بیاورند که با تحولات روز جلو بروند، افزود: واردات نخ و پارچه باید محدود شود و در این خصوص کوتاهی از انجمن‌ها و تشکل‌های نساجی است؛ سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی 90 هزار میلیارد ریال است که 95 درصد آن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود. اشتغال موجود در این کارخانه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار مهم است.

    نصرالهی  با اشاره به اینکه براساس مذاکرات فراوان مناطق برای نخستین بار گمرکات در مناطق آزاد مستقر می‌شود و  توجه به صنعت نساجی وجود دارد و امید می رود که  مشکلات صنایع نساجی کشور حل و فصل شود، خاطرنشان کرد: طرح بازسازی و نوسازی در کل صنایع با اولویت صنعت نساجی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از ابتدای سالجاری نیز این امر محقق شده است.

    وی تصریح کرد: در رابطه با واردات غیر رسمی نساجی کنترل و نظارت افزایش یافته است و تجارت باید در خدمت تولید باشد نه تولید در خدمت تجارت. کشور 80 میلیون نفری ایران فقط با تولید محصول می تواند به پیشرفت ادامه دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی