عصر بازار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

فعالیت ۳۰۰۰ استارتاپ در کشور

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از فعالیت ۳۰۰۰ استارت‌آپ در کشور خبر داد.

فعالیت ۳۰۰۰ استارتاپ در کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حسین اسفهبدی - مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی - در نشست خبری جشنواره ملی پوسترها اظهار کرد: برای اولین بار رقابت میان پوسترهای نمایشگاهی اتفاق می افتد تا از لحاظ بصری مورد بررسی و داوری قرار بگیرند. در مجموع ٧٤ پوستر ارسال شده که ٣٦ مورد آن برای نمایش انتخاب شده است.

    وی با اشاره به اینکه اینن جشنواره دوم اسفند افتتاح می‌شود، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از مهم ترین مجموعه‌هایی است که می‌تواند به کارآفرینی کمک کند.

    اسفهبدی اظهار کرد: دولت نگران کار است و نمایشگاه یکی از ابزار مفید است که در اختیار دولت و صنعت و معدن قرار دارد.

    مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی از فراخوان دعوت از اساتید و گرافیست ها برای کلیه نمایشگاه های سال 1397خبر داد و گفت: نمایشگاه ها را مکلف می‌کنیم تا به پوسترهای برتر جایزه بدهند.

    وی با ابراز اینکه پوستر می‌تواند توانمندی کشور را برای کسی که به آن نگاه می‌کند تداعی کند، گفت پوسترهای طراحی شده باید ماندگار باشند. همینطور که همچنان می‌بینیم سیمرغ پس از سال ها همیچنان ماندگار است.

    اسفهبدی گفت: در بحث اشتغال یکی از مراکز ایجاد اشتغال، نمایشگاه بین المللی است که هزاران نفر در یک سال در این محل کار می‌کنند. در این زمان چهار روز تولیداتی به وجود می آید که تا یک سال ادامه دارد، چه در بخش ابتدایی که آماده سازی نمایشگاه است و چه در زمان دایر بودن نمایشگاه و حتی زمانی که نمایشگاه تمام می‌شود این اشتغالزایی و کار به شیوه های مختلف ادامه دارد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تحقیقاتی برای بدست آوردن تعداد دقیق میزان اشتغالزایی نمایشگاه‌ها توسط اساتید و هیات علمی دانشگاه ها خبر داد و گفت: امیدواریم این آمار هرچه زودتر آماده شود تا بتوانیم به طور مستند در اختیار داشته باشیم.

    اسفهبدی تاکید کرد: نمایشگاه ها پیشانی اقتصادی جمهوری اسلامی هستند که تمام توانایی یک کشور در آنجا به نمایش گذاشته می‌شود. در نمایشگاه ها توافقات و سرمایه گذاری ها حاصل می‌شود و حتی رقبا هم از آن دیدن می‌کنند که این باعث پیشرفت می‌شود.

    وی افزود: در نمایشگاه گردشگری استقبال به قدری بود که خودمان تعجب کردیم. از طرفی هم نشاطی برای مردم ایجاد شده بود و دنیایی از سلامت و تفریح برای مردم فراهم شد.

    مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی در رابطه با استارت‌آپ ها گفت: در ابتدا تعداد استارت‌آپ ها به تعداد انگشتان دست بود اما الان بیش از 3000 مجموعه در حال فعالیت هستند. در این راستا باید بازارها را گسترش دهند و به کار کردن با یک کشور قانع نباشند.

    مشاور رسانه ای وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست خبری با استقبال از نمایشگاه پوسترها گفت: پوستر ابزار رسانه ای است و ما پوستر را مثل عکس ابزار رسانه ای می‌شناسیم که می‌تواند تعریفی در خانواده ارتباطات داشته باشد و حتی گاهی تصویر گویاتر از ده‌ها مقاله است و زمانی که یک آرم شناخته می‌شود دیگر لازم نیست کسی تعریفش کند و آرم‌ها در جهان چکیده و گویای فعالیت یک سازمان هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو