عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد :

نمره ایران در برخی شاخص‌های کسب و کار از منطقه بالاتر است

عصر اعتبار- معاون وزیر اقتصاد با اشاره به پاسکاری شدن مردم بین دستگاه‌ها برای دریافت مجوز گفت: اقدامات مناسبی در وزارت اقتصاد برای احصاء مجوز‌ها و حذف مجوزهای غیرضرور انجام شده است.

نمره ایران در برخی شاخص‌های کسب و کار از منطقه بالاتر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، میرشجاعیان معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در چهارهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با اشاره به رتبه اخیر ایران در شاخص جهانی بهبود محیط کسب و کار گفت: بررسی گزارش اخیر تسهیل محیط کسب و کار نشان می‌دهد ایران در برخی شاخص‌ها از میانگین منطقه بالاتر بوده اما در برخی شاخص‌ها وضعیت نامناسبی داشته است.

    وی افزود: به عنوان مثال در زیرمجموعه اخذ اعتبار رتبه ایران یک منطقه و 90 جهانی می‌باشد. همچنین در شاخص شروع کسب و کار رتبه ایران 3 منطقه می‌باشد. این در حالیست که در شاخص‌هایی مثل تجارت فرامرزی وضعیت ایران از میانگین منطقه کمتر بوده است.

    میرشجاعیان ادامه داد: در شاخص مالیات و تامین اجتماعی رتبه ایران 150 و در شاخص ورشکستگی و رفع دیون رتبه 160 را در گزارش بهبود محیط کسب و کار بانک جهانی کسب کرده است در این شاخص‌ها وضعیت ایران از میانگین منطقه نیز پایین‌تر بوده است.

    معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات انجام شده در وزارت اقتصاد برای تسهیل محیط کسب و کار گفت: تاکنون 2100 مجوز احصاء شده و مشخص شد حدود 1500 مجوز در انتظار مجوز زنده هستند و در بین دستگاههای مختلف تبادل می‌شود.

    به گفته وی، در حال حاضر نظام پیشینی و پسینه مجوزگیری در کشور احصاء شده و در این خصوص 1800 صفحه گزارش در قالب گزارش نقشه ملی استعلامات کشور آماده شده است.

    میرشجاعیان تاکید کرد: متاسفانه امروز مردم بین دستگاه‌ها برای دریافت مجوز پاسکاری می‌شود و همین عامل باعث فرسودگی افرادی می‌شود که به دنبال راه‌اندازی کسب و کار هستند.

    معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر 5 دستگاه اصلی مجوزدهنده و 5 دستگاه مهم استعلام‌گیرنده در کشور فعال هستند گفت: با ایجاد هماهنگی بین این 10 دستگاه می‌توان به میزان بالایی چالش‌های موجود در حوزه رفع موانع تولید را برطرف کرد.

    به گفته وی، 29 درصد مجوزها در قوه قضائیه، 11 درصد در وزارت نیرو، 9 درصد در وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی و 8 درصد در اتاق اصناف صادر می‌شود.

    میرشجاعیان ادامه داد: به همین ترتیب 56 درصد استعلام‌ها توسط اتاق اصناف، 10 درصد وزارت کشاورزی، 6 درصد وزارت اقتصاد، 3 درصد وزارت فرهنگ و 2 درصد در وزارت صنعت انجام می‌‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو