عصر بازار

تحلیل گران موسسه کاپیتال اکونومیکس اعلام کردند؛

روند نزولی دلار در سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد یافت

عصر اعتبار- تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس بر این باورند که روند نزولی ارزش دلار آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی ادامه خواهد یافت.

روند نزولی دلار در سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران ،تحلیلگران موسسه کاپیتال اکونومیکس اعلام کردند که نباید انتظار افزایش ارزش دلار آمریکا را در سال 2018 داشته باشیم و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد بود.

    بر اساس این گزارش سیمونا گامبارینی اقتصاددان ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس گفت: ما اخیرا تصمیم گرفتیم تا پیش بینی مان نسبت به افزایش ارزش دلار در سال 2018 را متوقف کنیم. اکنون پیش بینی می کنیم که ارزش دلار تا پایان امسال نزدیک در برابر یورو و ین ژاپن به سطح فعلی خواهد بود و در برابر پوند انگلیس کمتر خواهد شد.

    این موسسه سرمایه گذاری پیش بینی خود نسبت به قیمت طلا تا پایان امسال را 70 دلار و نسبت به قیمت نقره نیز 0.50 دلار افزایش داده است. موسسه کاپیتال اکونومیکس پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا امسال به طور میانگین به 1270 دلار و قیمت هر اونس نقره نیز به 15.50 دلار خواهد رسید.

    یکی از مهمترین دلایلی که این موسسه سرمایه گذاری نسبت به قیمت طلا در سال 2018 محتاط است، سیاست های سختگیرانه پولی فدرال رزرو آمریکا است.

    گامبارینی گفت: انتظار ما این است که فدرال رزرو امسال 4 بار نرخ بهره را افزایش دهد. این در شرایطی است که انتظار بازار 3 بار افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا است.

    موسسه کاپیتال اکونومیکس بر این باور است که نرخ تورم آمریکا به سرعت امسال افزایش نخواهد یافت.

    این موسسه سرمایه گذاری پیش بینی کرده است که نرخ تورم آمریکا امسال به طور میانگین به 2 درصد و سال آینده نیز به 2.5 درصد برسد. انتظار می رود که نرخ بهره واقعی آمریکا امسال با افزایش روبرو شود. عامل مهم دیگری که می تواند بر قیمت طلا فشار وارد کند، ثابت بودن تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین است.

    البته پیش بینی می شود تقاضای طلای چین در سال 2019 میلادی عملکرد بهتری نسبت به 2018 داشته باشد.

    این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: پیش بینی می شود ریسک های سیاسی در عرصه بین المللی نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا طی ماه های آینده باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی