عصر بازار

ضرر ۱۰۹ میلیارد دلاری اقتصاد آمریکا از حملات سایبری

عصر اعتبار- شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد که برآورد می شود اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰۹ میلیارد دلار از حملات سایبری آسیب دیده باشد.

ضرر ۱۰۹ میلیارد دلاری اقتصاد آمریکا از حملات سایبری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا ، شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید در تازه ترین گزارش خود در ارتباط با حملات سایبری اعلام کرد که برآورد می شود تاثیر حملات سایبری به دولت و اقتصاد آمریکا در سال 2016 میلادی بین 57 تا 109 میلیارد دلار باشد.

    در این گزارش آمده که حملات سایبری در حال تکامل هستند و با روش های پیچیده ای به شرکت ها حمله می کنند؛ که علت اصلی آن آسیب پذیری شرکت ها در حوزه امنیت است.

    این گزارش به این نکته اشاره می کند که برآورد می شود ضرر وارد شده به اقتصاد آمریکا در سال 2016 میلادی به دلیل حملات سایبری معادل 0.31 درصد تا 0.58 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور باشد که رقمی معادل 57 تا 109 میلیارد دلار است؛ در حالی که آسیب اقتصاد آمریکا از حملات سایبری در سال 2013 میلادی 107 میلیارد دلار معادل 0.64 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است.

    به طور کل صنایع، بیشترین سهم از تولید ناخالص داخلی را به خود تخصیص می دهند و طبیعی است که بالاترین سهم نقض سامانه امنیتی را در سال 2016 میلادی ثبت کرده اند و بخش مالی بالاترین حمله سایبری را در میان تمام صنایع با 471 مورد گزارش در سال 2016 میلادی از آن خود کرده است.

    شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید به بخش های خصوصی پیشنهاد می کند که در حوزه امنیت سایبر سرمایه گذاری کنند. بر پایه این گزارش، ارائه داده های بهتر و همکاری بیشتر در میان شرکت ها و بخش های خصوصی و دولتی برای حفاظت در برابر حملات سایبری ضروری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی