عصر بازار

دبیر شورای عالی مناطق آزاد مطرح کرد؛

توسعه ابزارهای مالی برای جذب سرمایه‌ خارجی در مناطق آزاد

عصر اعتبار- دبیر شورای عالی مناطق آزاد توسعه نهادهای و ابزارهای مالی و طراحی نهادها و بازارهای برون مرزی برای استفاده از جریان‌های سرمایه ای بین‌المللی را از اولویت‌های این مناطق عنوان کرد.

توسعه ابزارهای مالی برای جذب سرمایه‌ خارجی در مناطق آزاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مرتضی بانک اظهارداشت: مناطق آزاد به عنوان پیشانی تماس با اقتصاد بین الملل در استراتژی های خود اصل توسعه نهادهای و ابزارهای مالی را با جدیت دنبال می‌کند. وی افزود: طراحی نهادها و بازارهای برون مرزی برای استفاده از جریان‌های سرمایه ای بین المللی یکی از دغدغه‌ها و دستورکارهای جدی مناطق آزاد است.

    بانک ادامه داد: امروز متوسط سرمایه گذاری عمرانی در مناطق آزاد بیش از سرزمین اصلی است و طبیعتا با بهره مندی از ابزارهای نوین مالی قادر خواهیم بود به صورت اهرمی و تصاعدی در جذب و سرمایه گذاری منابع موفق باشیم.

    وی تاکید کرد: یک اقتصاد وقتی می تواند از تندبادهای تحمیلی و تحریمی هراسی نداشته باشد که با اقتصادهای متعدد در دنیا گره بخورد؛ همچنانکه دیپلماسی انرژی و دیپلماسی تنگه هرمز در جای خود می تواند عامل موازنه یا بازدارندگی باشند؛ دیپلماسی مالی در سطحی جامع تر و افقی وسیع تر می تواند اثرگذار باشد

    بانک تصریح کرد: آنگونه که در دکترین بازدارندگی خود، دفاع در برابر دشمنان را از کیلومترها خارج از مرز آغاز می کنیم، دفاع در برابر خصومت های تحریمی را نیز باید از همین روش به انجام برسانیم، ایجاد منافع مشترک، اقدام از فرسنگ‌ها دورتر از مرز جغرافیایی و تدابیری از این دست باعث می شود که ما جنگ مالی ناشی از تحریم ها را در داخل جغرافیای خود و بر سر سفره های هموطنان خود ندیده و این معضل را در بیرون از مرزهای خود حل و فصل کنیم.

    مشاور رییس جمهور با بیان اینکه اقتصاد را علم تخصیص بهینه منابع می دانیم، گفت: بر این اصل می توانیم مدیریت را علم تخصیص بهینه تصمیم ها بدانیم. دنیای هزاره سوم دنیای هوشمندی در تصمیم هاست، جهانی که خردورزی ها و دوراندیشی ها برگ برنده کشورها را تشکیل می دهد. امروزه توانمندی نرم افزاری در فن اداره منابع، بازیگران و ذینفعان؛ مؤلفه تأثیرگذار در برتری جوییهای ملی و فردی است، این فن اداره همان قدرت مدیریت است.

    وی با تاکید بر اینکه ناچاریم بپذیریم و گریزگاهی نداریم تا اذعان کنیم که جریان های مالی و خط روندهای سرمایه، بازیگر جدی امروز تمام عرصه هاست، افزود: از محیط های کوچکی همچون بنگاههای اقتصادی تا زمین های بازی بزرگ بین المللی. امروز مدیریت منابع مالی حداکثرساز قدرت کلونی های اقتصادی است؛ از بنگاه تا مالیه عمومی.

    بانک افزود: دخل و خرج داریِ تاریخی کماکان در نوآوری‌های متعدد ایفای نقش می کند و یکی از محورهای توسعه را شکل می دهد؛ و آن چیزی نیست جز توسعه از مسیر زیرساخت‌های مالی. دبیر شورای عالی مناطق آزاد در پایان خاطرنشان کرد: بی‌تردید در این مسیر همراهی و همگامی خبرگان صنعت مالی می تواند کمک شایانی به مجریان امر نموده و مقدمات شروع یک بازی با حاصل جمع مثبت را رقم بزند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو