عصر بازار

توزیع مناسب اسکناس نو در شعب بانکی

عصر اعتبار- عضو ناظر مجلس در هیات نظارت اندوخته اسکناس، بر لزوم توزیع متناسب اسکناس های نو در شعب بانکی تاکید کرد.

توزیع مناسب اسکناس نو در شعب بانکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، زهرا سعیدی مبارکه درباره ضرورت توزیع اسکناس های نو به مناسبت در پیش بودن سال نو گفت: در روزهای پایانی هر سال براساس سنت خانوارهای ایرانی قصد تهیه اسکناس نو برای شب عید دارند، با وجود اینکه تدابیری برای چاپ اسکناس نو اندیشیده شده اما تجربه بیانگر این است هر سال مشکلاتی در این زمینه پیش می‌آید.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیستم بانکی باید به نحوی برنامه ریزی کند که مردم برای تامین اسکناس نو با مشکل روبرو نشوند و در این راستا باید شعب بانک های سراسر کشور نسبت به توزیع متناسب اسکناس های نو اقدام کنند.

    حجم ورود اسکناس نو به بازار در روزهای آتی افزایش یابد

    نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم ورود اسکناس نو به بازار در روزهای آتی باید افزایش یابد، ادامه داد: باید بانک مرکزی و مدیران بانک ها به نحوی عمل کنند که بازار سیاه در زمینه تامین اسکناس نو شب عید به وجود نیاید و نظارت موثری بر برنامه توزیع اسکناس‌های نو در شعب بانک‌ها باید اعمال شود.

    وی ادامه داد: هر ساله در اسفند ماه معمولا شعب بانکی کشور شلوغ است؛ همچنین صف های طولانی جلوی دستگاه های خودپرداز بانک ها تشکیل می شود، بنابراین باید بانک ها برنامه ریزی ویژه ای برای ارائه خدمات مطلوب بانکی به مشتریان در روزهای پایانی سال داشته باشند.

    عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت اندوخته اسکناس افزود: برنامه‌ریزی‌های شبکه بانکی باید به صورتی باشد که دستگاه های خودپرداز بانکی در مناطقی که شلوغ هستند بیشتر مستقر شود و نکته دیگر اینکه پشتیبانی مناسبی انجام بگیرد تا در صورت ایجاد نقص در دستگاه های خودپرداز، مشکل سریعا رفع شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی