عصر بازار

بر اساس آمار گمرک؛

۷.۵ میلیارد دلار محصولات معدنی و صنایع مرتبط به کشورهای دیگر صادر شد

عصر اعتبار- بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مدت ۱۰ ماهه سال ۹۶ به میزان هفت میلیارد و ۵۸۷ میلیون دلار محصولات معدن و صنایع معدنی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه ۴.۶ درصد رشد دارد و ۲۰.۵ درصد از ارزش کل صادرات را در این مدت به خود اختصاص داد.

۷.۵ میلیارد دلار محصولات معدنی و صنایع مرتبط به کشورهای دیگر صادر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، حجم صادرات صورت گرفته محصولات معدن و صنایع معدنی در مدت یاد شده به میزان 53 میلیون و 337 هزار و 903 تن بود که نسبت به مدت مشابه پارسال افت 1.3 درصدی دارد.

    برپایه آمار مورد بررسی در دوره این گزارش، بیش از 15.8 میلیون تن سنگ آهن به ارزش 877 میلیون دلار صادر شد که از نظر وزن و ارزش نسبت به دوره مشابه پارسال به ترتیب افت 2 درصدی و رشد 44 درصدی را ثبت کرد.
    صادرات زنجیره سیمان نیز در این مدت به وزن 12.9 میلیون تن به ارزش 482 میلیون رسید که در مقایسه با 10 ماهه 95
    از نظر وزن و ارزش به ترتیب چهار و یک درصد افزایش نشان می دهد.
    همچنین صدور زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط هم با رقم 7.2 میلیون تن و به ارزش 2 میلیارد و 712 میلیون دلار ثبت شد که از نظر وززن و ارزش به ترتیب رشد 29 و 11 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده است.

    ** واردات 10 ماهه محصولات معدن و صنایع معدنی
    محصولات معدن وصنایع معدنی در مدت 10 ماهه 96 به میزان 9.5 میلیون تن و به ارزش چهار میلیارد 464 میلیون دلار وارد کشور شد که از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 78.7 و 32.4 درصد افزایش نشان می دهد.
    ارزش واردات محصولات معدن و صنایع معدنی در مدت 10 ماهه امسال از نظر وزن و ارزش به ترتیب 31 درصد و 10.4 درصد از کل واردات را دربر می گیرد.
    بیشترین سهم واردات در بخش معدن و صنایع معدنی در دوره این گزارش مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط به وزن سه میلیون و 111 هزار و 280 تن به ارزش یک میلیارد و 795 میلیون دلار بود که از نظر وزن و ارزش در مقایسه با 10 ماهه 95 به ترتیب یک و 14 درصد رشد نشان می دهد.
    علاوه بر این محصولات پایین دستی و قطعات فولاد به وزن 495 هزار و 807 تن و ارزش 659.5 میلیون دلار در 10 ماهه امسال وارد کشور شد که از لحاظ وزن و ارزش نسبت به دوره مشابه در سال گذشته هر یک 6 درصد افت را ثبت کرد .
    همچنین بر اساس این بررسی، کمترین میزان واردات در بین اقلام معدن و صنایع معدنی وارداتی در مدت 10 ماهه امسال متعلق به آنتیموان، که 129 تن به ارزش 1.2 میلیون دلار اعلام شد و در مقایسه با عملکرد دوره مشابه پارسال از نظر وزن و ارزش 10 درصد افت و 79 درصد رشد نشان می دهد .
    جمهوری اسلامی از نظر حجم ذخیره اکتشافی در رده چهاردهم جهانی قرار دارد و از لحاظ تنوع مواد معدنی رتبه دهم را به خود اختصاص داده است .
    حجم ذخیره اکتشافی ایران حدود 60 میلیارد تن اعلام شده که حدود 40 میلیارد تن آن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.
    شمار مواد معدنی اکتشافی در کشورمان بالغ بر 68 نوع ماده معدنی است .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو