عصر بازار

رسانه های چین:

روابط ایران و هند گسترش می یابد

عصر اعتبار- رسانه های چین از جمله تلویزیون مرکزی و خبرگزاری رسمی این کشور گزارش کردند سفر حسن روحانی رییس جمهوری ایران به هند زمینه ساز گسترش سریع روابط دو جانبه خواهد شد.

روابط ایران و هند گسترش می یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رسانه های جمعی از جمله تارنماهای چاینا ارگ و انگلیش نیوز چین نوشتند دو کشور در جریان این سفر چندین توافقنامه مهم همکاری در عرصه های مختلف امضا کردند.

    گزارش این رسانه ها حاکی است که دو طرف در جریان سفر روحانی به هند 9 توافقنامه اقتصادی امضا کردند که یکی از آنها در باره مشارکت و همکاری در بندر راهبردی چابهار است.
    در این میان خبرگزاری شینهوا پیشنهاد ایران به هند برای مدیریت عملیاتی بر بندر چابهار را برجسته کرده و آورده است در این صورت هند می تواند با عبور از پاکستان مستقیما به کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان و اروپای شرقی دسترسی داشته باشد.
    رسانه های گروهی چین گزارش کرده اند ایران و هند در صورت انجام این برنامه یک خط ارتباطی راهبردی ایجاد می کنند که تقویت کل منطقه را به دنبال خواهد داشت.
    گزارش ها می افزاید 'نارندرا مودی' نخست وزیر هند از پیشنهاد ایران استقبال کرده و حتی پیشنهاد ساخت یک خط آهن بین چابهار تا زاهدان را داده است زیرا هند می خواهد فعالیت خود را به مناطق شمالی نیز گسترش دهد.
    این گزارش ها ادامه می دهد چابهار یکی از اصلی ترین و محوری ترین بخش های همکاری ایران و هند محسوب می شود و این بندر می تواند گستره فعالیت اقتصادی در منطقه و جهان را باعث شود.
    تارنمای انگلیش نیز چین گزارش کرده است هند پیش از این فعالیت در این بندر را شروع کرده و حتی از طریق آن به افغانستان کالا صادر کرده است.
    بر این اساس هند قول داده است برای توسعه این بندر و طرح های ریلی آن دو میلیارد دلار سرمایه گذاری کند که در جریان سفر روحانی به آن کشور سندی به ارزش 87 میلیون دلار در چارچوب همین طرح بزرگ سرمایه گذاری میان دو کشور امضا شد.
    گزارش رسانه های چین خاطر نشان می کند ایران و هند قرن هاست رابطه نزدیکی دارند و ایران دومین صادر کننده بزرگ نفت به هند است و این کشور به طور میانگین روزانه 425 هزار بشکه نفت از ایران وارد می کند و قصد دارد در بخش نفت و گاز ایران حضور فعالتری داشته باشد.
    نارندرا مودی نخست وزیر هند 22 می سال 2016 رسما از ایران دیدار کرد و در باره همکاری های گسترده در بخش های انرژی و تجارت و طرح های پایه و زیربنایی با مقام های ایران دیدار و رایزنی کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو