عصر بازار

کیتکونیوز اعلام کرد؛

جدید ترین تحلیل ها از تاثیر ارزش دلار بر قیمت طلا

عصر اعتبار- جدیدترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا به روند صعودی خود ادامه می دهد.

جدید ترین تحلیل ها از تاثیر ارزش دلار بر قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران ،در حالی که قیمت جهانی طلا در هفته گذشته حدود 3 درصد رشد داشته و بهترین عملکرد هفتگی از آوریل 2016 را ثبت نموده است، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افت ارزش دلار آمریکا عامل اصلی ادامه روند صعودی قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی در روزهای آینده خواهد بود.

    بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی تاکید می کنند که دلار آمریکا همچنان مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت خواهد بود.

    این در شرایطی است که بازارهای شرق آسیا از جمله چین مالزی ویتنام و کره جنوبی به واسطه آغاز سال جدید چینی تعطیل است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به 1356 دلار رسیده است.

    ارزش دلار آمریکا نیز طی هفته گذشته حدود 2 درصد کاهش داشته است. قیمت هر اونس نقره نیز طی هفته گذشته بیش از 3 درصد افزایش داشته و به 16.73 دلار رسیده است. این بیشترین افزایش هفتگی قیمت نقره از اواخر دسامبر به شمار می رود. نقره هنوز نتوانسته است سطح مقاومتی 17 دلار را بشکند.

    به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی علت اصلی روند نزولی ارزش دلار آمریکا، تصویب اصلاحات مالیاتی جدید در این کشور است. به نظر می رسد اجرای قانون جدید مالیاتی موجب افزایش 1500 میلیارد دلاری کسری بودجه تا ده سال آینده شود و این مساله فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد خواهد کرد.

    بهبود اوضاع اقتصادی منطقه یورو و ژاپن نیز تاثیر زیادی بر کاهش ارزش دلار در برابر یورو و ین داشته است.به نظر می رسد بهبود رشد اقتصادی منطقه یورو موجب خواهد شد تا بانک مرکزی اروپا سیاست های پولی جدیدی را اتخاذ کند که این مساله در نهایت موجب کاهش ارزش دلار در برابر یورو خواهد شد.

    اختلاف بین سیاست های پولی بانک های مرکزی اروپا و آمریکا و ژاپن نیز تاثیر مهمی بر نوسانات نرخ ارز در بازارهای بین المللی داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی