عصر بازار

تاثیر کاهش نرخ سود بانک‌‌ها بر سوداوری بیمه‌‌ها

عصر اعتبار- کاهش نرخ سود بانک‌‌ها بر درامد سرمایه‌‌گذاری و سوداوری بیمه‌‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

تاثیر کاهش نرخ سود بانک‌‌ها بر سوداوری بیمه‌‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، نوید خاندوزی، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت  ضمن بیان مطلب فوق، تصریح‌کرد:  بررسی درآمد شرکت های بیمه از محل سپرده‌گذاری در سیستم بانکی، نشان از اثرگذاری کاهش نرخ سود و افزایش ریسک سپرده‌گذاری در بانک‌ها بر روند سرمایه‌گذاری بیمه‌ها دارد. قراردادهای مربوط به سپرده‌گذاری بلند‌مدت شرکت‌های بیمه در بانک‌ها، در حال منقضی شدن بوده و باید سپرده‌‌گذاری با نرخ جدید صورت گیرد. سپرده‌گذاری در بانک‌ها، به‌صورت ریالی است؛ مگر آنکه شرکتی درآمد ارزی داشته باشد. بیمه‌ها حق ورود به بازار ارز و خرید و فروش ارز و سکه را ندارند؛ ضمن اینکه رسالت شرکت‌های بیمه نیز ورود به این حوزه و ایجاد موج در بازارها نیست.

    بازدهی مناسب سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی برای بیمه‌کوثر

    نوید خاندوزی در رابطه با وضعیت بیمه‌کوثر بیان‌کرد: چند ماه قبل با توجه به فضای اقتصادی کشور، پیش‌بینی نرخ ارز، نرخ سود بانکی و غیره با در نظر گرفتن حد نصاب‌های آیین‌نامه"60 "بیمه مرکزی، تغییراتی در سبد سرمایه‌گذاری بیمه‌کوثر اعمال شد و بخشی از منابع مالی شرکت به خرید سهام شرکت‌های بورسی ازجمله پالایشگاه اصفهان، پتروشیمی خراسان، پتروشیمی جم و سرمایه‌گذاری غدیر تخصیص یافت. خوشبختانه این سرمایه‌گذاری تاکنون بازدهی مناسبی برای شرکت به ارمغان داشته است. ضمن اینکه سرمایه‌گذاری در سهم‌هایی انجام شده که سود تقسیمی نیز خواهند داشت که در سوداوری سال‌های آتی موثر است. این سیاست تداوم داشته و مترصد فرصت مناسب برای خرید بیشتر سهم و حضور پررنگ‌تر در بازار سرمایه هستیم. استراتژی شرکت کسب حداکثر سود از منابع مالی موجود است؛ البته تلاش می‌شود در دوران فراز بازار سرمایه، خریدی صورت نگیرد.

    سرمایه‌گذاری در بازار استارتاپ‌ها به‌طور جدی بررسی می‌شود

    مدیر سرمایه‌گذاری بیمه‌کوثر افزود: شرکت به‌طور جدی در حال بررسی و مطالعه شرایط بازار استارتاپ‌ها بوده و به‌زودی سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ‌ها در قالب صندوق‌های مخاطره‌پذیر یا به شکل سرمایه‌گذاری مستقیم انجام خواهد شد. همچنین به‌منظور جلب رضایت مشتریان، ایجاد اپلیکیشن برای ارایه خدمات نیز در دست بررسی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو