عصر بازار

علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بیشتر استان های کشور

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران گفت: در گذشته ۳ تا ۴ استان مدنظر سرمایه گذاران بود اما هم اکنون در بیشتر استان های کشور سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته است.

علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بیشتر استان های کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، احمد جمالی روز دوشنبه در سومین جلسه کارگروه تخصصی تامین مالی و سرمایه گذاری استان البرز با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی یکی از سرفصل های اصلی اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: بیشتر استان های کشور از فرصت و ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردارند که این ظرفیت ها سبب علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی شده است.

    وی افزود: برای جذب سرمایه گذاری خارجی، قدم اول و اساسی تهیه و تدوین طرح های قابل ارائه است، طرح هایی که به سرمایه گذار خارجی ارائه می شود باید از جنبه های مختلف تکنولوژی، مالی و علمی بررسی شده باشد.
    جمالی گفت: اگر نقشه راه نباشد، امکان برنامه ریزی وجود ندارد و در برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت باید تشویق سرمایه گذاری، حمایت از سرمایه گذاران و تسهیل سرمایه گذاری مدنظر قرار گیرد.
    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز نیز گفت: تاکنون 20 شرکت خارجی با سرمایه گذاری تقریبی 550 میلیون دلار در حوزه های صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی، صنایع غذایی و تبدیلی و صنعت تولید قطعات خودرو در استان حضور یافته اند.
    ابوالفضل فلاح از تدوین نقشه راه تامین مالی خارجی توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری البرز و تشکیل کارگروه تخصصی تامین مالی و سرمایه گذاری با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان البرز با هدف احصای 10 پروژه سرمایه گذاری، خبر داد.
    وی این پروژه ها را شامل 2 طرح بزرگ، 4 طرح متوسط و 4 پروژه کوچک ، بررسی منابع بالقوه برای هر پروژه، طراحی ساختار اولیه و تعیین الزام ها ، چالش ها و موانع عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی