عصر بازار

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

کاهش ۱۰ درصدی هزینه فاینانس‌ها با ارتقای رتبه اعتباری

عصر اعتبار- نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: بهبود یک پله‌ای رتبه اعتباری ایران، تقریبا تا ۱۰ درصد از مجموع هزینه‌های مالی در فرآیند استفاده از خطوط اعتباری یا منابع مالی خارجی می‌کاهد.

کاهش ۱۰ درصدی هزینه فاینانس‌ها با ارتقای رتبه اعتباری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  ایبنا ،حسین سلاح‌ورزی به اشاره به ارتقای رتبه ایران اظهارداشت: تلاش‌های زیادی برای بهبود رتبه ریسک اعتباری ایران در رنکینگ بین‌المللی شده که می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های استفاده از تسهیلات خارجی و خطوط اعتباری شود.

    وی با بیان اینکه با بهبود یک پله‌ای رتبه اعتباری ایران، تقریبا تا 10 درصد از مجموع هزینه‌های مالی در فرآیند استفاده از خطوط اعتباری یا منابع مالی خارجی کاسته و زمینه جذب بهتر و سریع‌تر سرمایه‌گذاری خارجی فراهم می‌شود، گفت: این ارتقای رتبه و کاهش ریسک اعتباری در رتبه بندی جهانی برای تجارت و سرمایه گذاری خارجی در ایران دارای اهمیت و یک ارزش است اما حفظ آن شاید سخت‌تر از به دست آوردنش باشد.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت ارز در آینده قابل پیش‌بینی نیست و این غیر قابل پیش‌بینی بودن می‌تواند صدمه جدی به استفاده از منابع خارجی وارد کند، یادآور شد: مداخله دولت در عرضه و تقاضا و کنترل قیمت ارز طی سال‌های گذشته صورت گرفته و اکنون این فنر رها و باعث افزایش قیمت ارز شده است.

    سلاح‌ورزی با بیان اینکه بهترین راه حل برای بازار ارز، یکسان سازی و واقعی شدن قیمت ارز در یک فرآیند تدریجی و آرام است که باعث می‌شود اثرات مخرب کمتری بر فضای اقتصادی داشته باشد، تاکید کرد: اینکه چندنرخی بودن ارز تبعات منفی برای اقتصاد کشور دارد، یک حقیقت غیرقابل انکار است و یک شرایط عدم اطمینان برای فعالان اقتصادی مخصوصا صادرکنندگان به وجود می‌آورد.

    وی ادامه داد: هرچند بسیاری معتقدند که افزایش قیمت ارز رابطه معناداری با توسعه صادرات غیر نفتی ندارد، اما واقعی شدن قیمت ارز در کنار بهبود فضای کسب و کار باعث افزایش صادرات غیرنفتی می‌شود و همچنین می‌توان اثرات ناشی از افزایش قیمت تمام شده محصولات و تولیدات داخلی را کنترل کرد که از نظر فشار به مصرف‌کنندگان داخلی اثرات نامساعدی نداشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی