عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

بازنشستگی روستائیان ۶۰ ساله با ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بازنشستگی روستائیان ۶۰ ساله با ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه در کشور خبر داد.

بازنشستگی روستائیان ۶۰ ساله با ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی اکبرکریمی افزود: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر از جمله اقدامات شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که طی سالیان گذشته در زمینه پوشش بیمه روستائیان در کشور ایجاد شده است.

    وی همچنین با بیان اینکه روستا کانون تولید است، اظهارداشت: روستانشینان سالیان متمادی در شرایط بسیار سخت برای امرار معاش خانواده و رونق اقتصادی در مملکت تلاش می کنند ولی متاسفانه در دوران پیری از دریافت کمترین امکانات اجتماعی و درآمدی بی بهره هستند.

    عضوکمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: نظام سنتی خانواده در گذشته به نحوی بود که فرزندان، پدران و مادران خود را تحت پوشش خود قرار می دادند ولی امروز با توجه به تغییر نظام خانواده و مشکلاتی که بر سر راه اعضای خانواده هاست مکانیزم مزبور تا حدی زیادی کارکرد خود را از دست داده است.

    وی در ادامه افزود: همانطوری که کارکنان بخش های مختلف دولتی و خصوصی پس از 30 سال خدمت از حقوق بازنشستگی برخوردار می شوند یک کشاورز و روستایی نیز باید بتواند بعد از 30 سال تلاش و فعالیت اقتصادی از این موهبت برخوردار شود تا با عزت دوره پیری و کهولت خود را سپری کند.

    کریمی اضافه کرد: خوشبختانه با این هدف صندوق بیمه روستائیان و عشایر در سطح کشور تشکیل و بارقه امیدی در دل روستانشینان جامعه ایجاد کرد.

    وی گفت: نصاب سنوات لازم برای برخورداری از حقوق بازنشستگی در ابتدای فعالیت صندوق 60 سال سن و 10 سال سابقه پرداخت بیمه بود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: طی سال های قبل با توجه به مشکلات مالی که برای این صندوق حادث شد و همینطور با پیش بینی مبنی بر اینکه میزان ورودی منابع نمی تواند مصارف صندوق را در بلند مدت تامین کند با چنین استدلالی مدت سنوات از 10 به 15 سال افزایش پیدا کرد.

    وی تصریح کرد: به رغم پیگیری های که طی سال گذشته در مجلس به عمل آمد با حفظ سقف پرداخت 10 سال سابقه بیمه سن بازنشستگی 70 سال در نظر گرفته شدو همینطور حکم مزبور به نحوی مورد اصلاح قرار گرفت که هر سال، یک سال از سقف 70 سال کاهش پیدا کند تا حقوق بازنشستگی افراد با 10 سال پرداخت بیمه برقرار شود.

    کریمی گفت: امسال این حکم در کشور عملیاتی شد ولی رضایت خاطر روستائیان و عشایر را جلب نکرد چرا که از یک طرف سن 70 سال، سن بالایست و از طرف دیگر هیچ صندوق بازنشستگی در ایران چنین سقف سنی را ندارد.

    وی افزود: دولت در لایحه بودجه سال 97 پیشنهاد کرد که با پرداخت 10 سال سابقه بیمه و سقف 60 سال سن روستائیان، کشاورزان و عشایر بتوانند از حقوق بازنشستگی بهره مند شوند که خوشبختانه این پیشنهاد مورد موافقت نمایندگان مردم در مجلس قرار گرفته است.

    نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم یادآورشد: روستائیان و کشاورزان حق بیمه را یک بار بصورت سالانه پرداخت می کنند که رقم بسیار ناچیزیست و بخش عمده پرداخت این حق بیمه بر دوش دولت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو