عصر بازار

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ داد:

بانک مرکزی برای تسهیل مبادلات اقتصادی شب عید چه اقداماتی انجام دهد؟

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه های خودپرداز را اقدام مناسبی، ارزیابی کرد.

بانک مرکزی برای تسهیل مبادلات اقتصادی شب عید چه اقداماتی انجام دهد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، رحیم زارع درباره وضعیت دستگاه های خودپرداز در روزهای پایانی سال گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی توسط بانک ها در راستای توسعه خدمات بانکداری الکترونیک انجام شده اما همچنان تا سطح مطلوب فاصله وجود دارد.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در ایام نوروز باید تمامی بانک‌ها گروه‌های کشیک داشته باشند تا به وضعیت دستگاه‌های خودپرداز رسیدگی شود و درصورت بروز نقص دستگاه ها، اقدامات لازم برای سرویس دستگاه‌های خودپرداز انجام شود.

    نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:کمبود پول در دستگاه های خودپرداز یکی از مشکلاتی بوده که معمولا در ایام تعطیلات از سوی مردم بیان می شود بنابراین شبکه بانکی باید برنامه ریزی لازم در این زمینه داشته باشد.

    افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه های خودپرداز اقدام مناسبی است

    زارع در ادامه  تصریح کرد:بخشنامه بانک مرکزی در خصوص افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه های خودپرداز به صورت درون بانکی تا پنج میلیون ریال اقدام خوبی بوده چرا که بطور طبیعی در روزهای پایانی سال نیاز به پول نقد در جامعه افزایش می یابد.

    اسکناس نو در تمامی شعب بانکی کشور توزیع شود

    وی ادامه داد:مشکل کمبود پول خرد یکی دیگر از مشکلاتی است که باعث شده دادوستد مردم با مسئله روبرو شود وباید بانک مرکزی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد. 

    زارع تصریح کرد:  تهیه اسکناس نو برای شب عید یکی دیگر از اقداماتی است باید بانک مرکزی برنامه ریزی لازم را داشته باشد تا به  صورت مناسب اسکناس نو در تمامی شعب بانکی کشور توزیع شود.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید تمامی اقدامات لازم انجام شود تا بالا رفتن حجم کاری فعالیت بانک ها باعث نشود که خدمات بانکی به مردم در اسفندماه و تعطیلات نوروز با مشکل روبرو شود.

    لازم به ذکر است بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک ها و موسسات اعتباری عضو شتاب، مجوز افزایش سقف برداشت نقدی خودپردازها به صورت درون بانکی به پنج میلیون ریال در ایام پایانی سال و نوروز را صادر کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی