عصر بازار

در جلسه امروز مجلس؛

اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان از بیمه شخص ثالث به دیه محکومان معسر

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت دادگستری اجازه دادند حداکثر تا ۳۵۰۰ میلیارد ریال به تأمین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر با اولویت زنان معسر اختصاص دهد.

اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان از بیمه شخص ثالث به دیه محکومان معسر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با تصویب بند «الف» تبصره 11 لایحه بودجه به وزارت دادگستری اجازه دادند «به منظور تأمین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر با اولویت زنان معسر و مواردی که پرداخت آن بر عهده بیت‌المال یا دولت باشد، با تصویب هیأت نظارت صندوق تأمین خسارت‌های بدنی حداکثر تا 3500 میلیارد ریال از منابع درآمد سالانه، موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده 24 قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث بر اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را از محل اعتبارات ردیف 110 هزار جدول شماره 7 این قانون، دریافت و هزینه کند».

    مدیرعامل صندوق مزبور مکلف است با اعلام وزیر دادگستری، مبلغ یاد شده را به نسبت در مقاطع سه ماهه در اختیار وزارت دادگستری قرار دهد. وزارت دادگستری مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه، اقتصادی و اجتماعی مجلس ارائه نماید.

    همچنین وکلای ملت با تصویب بخش هزینه‌ای بند «ب» این تبصره، مقرر کردند تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور، نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود و تا سقف 13 هزار و 500 میلیارد ریال از طریق ردیف‌های هزینه‌ای مربوطه در جدول شماره 7 این قانون مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص می‌یابد.

    همچنین با تصویب بند «ج» مقرر شد 5 درصد از اعتبار بند «ب» جهت آموزش مهارتی پرسنل وظیفه در پادگان‌ها به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اختصاص یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی