عصر بازار

راه اندازی بزرگترین طرح بیمه آب و هوایی غیردولتی جهان

عصر اعتبار- بزرگ ترین طرح بیمه آب و هوایی غیردولتی جهان یک برنامه بیمه آب و هوایی که به منظور افزایش دسترسی به تأمین مالی و ارائه پوشش حوادث است در فقیرترین نقاط جهان راه اندازی شد.

راه اندازی بزرگترین طرح بیمه آب و هوایی غیردولتی جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، برنامه آفریقایی و آسیایی در طرح بیمه حوادث " آردیس  ARDIS " پوششی برای کشاورزان و کسب و کارهای کوچک در کنیا، مالاوی، مالی، کامبوج و میانمار طی سال جاری میلادی با انعطاف پذیری بالا اجرا می گردد.
    این برنامه که بزرگ ترین طرح غیردولتی در نوع خود محسوب می شود، تلاش دارد تا 1 درصد از هدف G7گروه هفت سازمان ملل را تأمین نموده و برای 411 میلیون نفر در کشورهای درحال توسعه، محصولات بیمه ای به منظور پوشش در برابر ریسک آب و هوایی ارائه نماید.
    مایکل میتیکا ، رئیس و مدیر عامل شرکت ویژن فاند اینترنشنال ، که این طرح را راه اندازی نموده است، آردیس، از یک ساختار تأمین مالی نوآورانه که وام جبران  اظهار می دارد را قابل اندازه گیری  می نماید، استفاده می نماید. این قابلیت اندازه گیری به معنای فرصت های بیشتر برای بسیاری از افراد به منظور دستیابی به تأمین مالی ضروری برای شروع مجدد کسب و کار و احیای درآمدها است.
    بخشی از این طرح نیزتوسط شرکت های گلوبال پارامتریکس انگلستان و صندوق سرمایه گذاری اینشورزلینس آلمان تأمین شده است، اما مدیر سرمایه گذاری اثربخش سوئیسی، صندوق تأمین مالی بلو اوچارد  آن را مدیریت می نماید.
    وام جبران از طریق مؤسسات مالی خرد 11 ویژن فاند ارائه می گردد و وام ها فوراً و پس از بروز حوادث به منظور کمک به مشتریان برای شروع مجدد فعالیت های اقتصادی خود پرداخت می گردد.
    مدل سازی پیشرفته آب و هوایی ، حادثه آب و هوایی را تأیید می نماید و دسترسی به نقدینگی اضطراری و سرمایه ریسک از طریق مؤسسات ویژن فاند، ارائه می گردد.

    این تزریق مالی، با وجود توقف ناشی از حوادث فاجعه بار زیست محیطی، ترازنامه ها را احیا، استمرار کسب و کار یا بهبود عملیات ها و خدمات را تأمین می نماید.
    استفن هیرش ، رئیس هیئت مدیره صندوق سرمایه گذاری اینشورزلینس، در این زمینه می گوید :کشورهای آفریقایی و آسیایی، بسیار نسبت به اثرات تغییرات آب و هوایی و حوادث فاجعه بار طبیعی،آسیب پذیر هستند. ما به دنبال آن هستیم تا در این مناطق، این نوع آسیب پذیری را برای کسب و کارهای کوچک و خانوارهای کم درآمد کاهش دهیم و به منظور دستیابی به هدف G7 در تأمین بیمه 411 میلیون افراد بی بضاعت، مشارکت نماییم.

    نکته:
    کشاورزان با انواع مختلفی از ریسک ازجمله تغییر آب وهوا، آفت، بیماری و نیز ریسکهای مرتبط با بازار و مواد اولیه مواجه هستند. ریسک های سیستماتیک، بزرگترین و مهمترین ریسک در بازار کشاورزی محسوب می شود. روش های مختلفی به منظور مقابله با انواع مختلف ریسک به کارگرفته می شود. هرچند روش های سنتی مدیریت ریسک درمقابله با ریسک هایی که منجر به وقوع خسارت درمقیاس پایین می شوند - حتی اگر این خسارت ها به طور مداوم اتفاق بیفتد- خوب عمل می کنند، ولی این روش ها درمقابله با ریسک هایی که شدت خسارت بالایی دارند حتی اگر به ندرت اتفاق بیافتند، از کارایی مناسبی برخوردار نیستند. زیرا علی رغم سایرریسک ها دربیمه های اتومبیل و مسئولیت، ریسک های آب و هوایی، بعنوان مثال ریسک خشکسالی، بعد از وقوع سطح وسیعی ازیک منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد .
    در این میان، نقش بیمه ها برای جامعه کشاورزان که اکثراً در مناطق کم درآمد زندگی می کنند، بسیاری عمده است. گروه هفت سازمان ملل G7 ، کاملاً این موضوع را درک نموده و طرحی را در سال 2115 طرح بیمه ریسک آب و هوایی  با عنوان G7 ارائه نموده است که طی آن 411 میلیون نفر در کشورهای  درحال توسعه آسیایی و آفریقایی، درصورت بروز خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی، تا سال 2121 بیمه شوند. پیش تر، ظرفیت ریسک آفریقایی ، تسهیلات بیمه ریسک حوادث فاجعه بار کارائیب و دیگرسازمان ها در این زمینه همکاری نموده اند.
     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو