عصر بازار

جزئیات عرضه اوراق تسهیلات مسکن بانک‌ ملی در فرابورس

عصر اعتبار- معاون توسعه بازار فرابورس ایران از پذیرش اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی در بازارهای فرابورس و آغاز معاملات آن از اسفند‌ماه در این بازار خبر داد و به تشریح جزئیات آن پرداخت.

جزئیات عرضه اوراق تسهیلات مسکن بانک‌ ملی در فرابورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رضا غلامعلی‌پور از پذیرش اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی در فرابورس و آغاز معاملات آن در فرابورس از اسفند‌ماه خبر داد.

    معاون توسعه بازار فرابورس ایران با بیان این که در مرداد‌ماه امسال بانک ملی با دریافت مجور از بانک مرکزی امکان انتشار اوراق تسهیلات مسکن را همانند بانک مسکن پیدا کرد افزود: برای تأمین مالی بخش مسکن پس از موافقت بانک مرکزی با انتشار اوراق، موضوع پذیرش اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی در هیأت‌ پذیرش فرابورس مطرح و با آن موافقت شد.

    وی اضافه کرد: بر این اساس افراد متقاضی می‌توانند سپرده خود را در حساب سپرده سرمایه‌گذاری خاص سپرده‌گذاری کرده و به ازای آن سود کوتاه‌مدت دریافت کنند که بنا بر امتیاز به‌دست آمده نیز به دارنده حساب، اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن تعلق خواهد گرفت.

    معاون توسعه بازار فرابورس ادامه داد: گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی با نام و قابل معامله در فرابورس ایران بوده و اسفندماه امسال معاملات آن در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز خواهد شد.

    غلامعلی‌پور همچنین قیمت این اوراق را در بازار فرابورس تابع عرضه و تقاضای آن دانست و اظهار داشت: با پذیرش اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی در فرابورس، بازار این اوراق گسترده‌تر از قبل شده که نتیجه آن کمک به خریداران مسکن به واسطه افزایش امکان تسهیلات‌دهی به آنها از این طریق است.

    این مقام مسئول شرایط این اوراق را مشابه با اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن اعلام کرد و افزود: مبلغ تسهیلات قابل دریافت با هر ورقه از آن 500هزار تومان بوده و تاریخ انتشار آن پانزدهم هر‌ ماه است.

    معاون توسعه بازار فرابورس گفت: مهلت معامله این اوراق 24‌ماه از تاریخ انتشار و مدت‌زمان استفاده از آن نیز 25‌ماه از تاریخ انتشار است، به این معنی که دارندگان اوراق حتی تا یک‌ماه پس از توقف نماد مربوط به آن اوراق در بازار فرابورس با آنکه امکان خرید و فروش ندارند، می‌توانند با اوراق در دست خود تسهیلات مربوطه را از بانک ملی دریافت کنند.

    وی همچنین درباره مشخصات تسهیلات این اوراق گفت: تسهیلاتی که از طریق این اوراق دریافت می‌شود از نوع فروش اقساطی مسکن و یا مشارکت مدنی در ساخت و یا جعاله تعمیرات مسکن است که نرخ سود تسهیلات آن 17.5درصد بوده و مدت زمان بازپرداخت آن 144ماهه یعنی 12ساله است.

    به گفته معاون توسعه بازار فرابورس در هر دوره از انتشار، نماد اوراق به‌صورت ترکیب 4حرف و 3رقم شامل رقم آخر سال انتشار و رقم‌ماه انتشار این اوراق درنظر گرفته می‌شود. به‌عنوان مثال، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بهمن‌ماه 1396به‌صورت «تملی611» است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو