عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

افزایش قیمت ارز سناریوی از پیش تعریف شده نیست

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، دلایل افزایش نرخ ارز در هفته های اخیر را تشریح کرد.

افزایش قیمت ارز سناریوی از پیش تعریف شده نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمود بهمنی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در هفته های اخیر، گفت: افزایش قیمت ارز سناریوی از پیش تعریف شده نیست، چراکه دولت هیچ دولتی علاقه ای به افزایش قیمت ارز و تورم ندارد، اما گاهی اوقات در برابر برخی مسائل قرار می گیرد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: زمانی که هجوم تقاضا وجود دارد نمی توان بازار ارز را کنترل کرد، مگر چه میزان ارز می توان به بازار تزریق کرد؟، بنابراین سیاست های ما است که می تواند بازار را کنترل کند.

    شخصی با سود 10 درصد سپرده خود را در بانک ها قرار نمی دهد

    بهمنی  با اشاره به کاهش نرخ سود سپرده های بانکی، ادامه داد: زمانی که نرخ سود سپرده ها کاهش می یابد، دیگر شخصی با سود 10 درصد سپرده خود را در بانک ها قرار نمی دهد و به دنبال سرمایه گذاری جدید می گردد.

    نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در شرایط کاهش نرخ سود بانکی افراد می گویند راحت ترین سرمایه گذاری خرید ارز، طلا و سکه است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با این افزایش خریدها گاهی تقاضا به میزانی می شود که از قیمت واقعی بالاتر می رود که به آن این حباب گفته می شود، البته امیدوارم که در روزهای بازار ارز به تعادل برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی