عصر بازار

ایران؛ الگویی برای اجرای جایگزینی ارز در مبادلات بین‌المللی

عصر اعتبار-عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه جایگزینی دلار با ارزهای دیگر گفت: ایران می تواند الگوی جایگزینی دلار در مبادلات بین المللی شود.

ایران؛ الگویی برای اجرای جایگزینی ارز در مبادلات بین‌المللی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، سیدمهدی فرشادان با ارزیابی عملکرد دولت در جایگزینی ارز در مبادلات بین المللی، اظهارداشت: بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری بر این موضوع انتظار می رود که دولت به سمت و سوی این جایگزینی برود اما واقعیت این است که چنین اقدامی کار ساده ای نیست.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بلافاصله تمهیدات جایگزینی ارز را در دستور کار قرار داده است، گفت: در سفر اخیر رییس جمهوری به هند شاهد بودیم که قراردادها و مبادلات اقتصادی بین ایران و هند بر اساس روپیه انجام شد بنابراین دولت دراین زمینه اقداماتی داشته است.

    نماینده مردم سنندج و دیوان دره در مجلس دهم شورای اسلامی در باره همراهی کشورهای دیگر در زمینه جایگزینی ارز در مبادلات مالی، عنوان کرد: به نظر می رسد کشورهای دیگر نیز در این زمینه که از وابستگی به دلار خارج شوند اهتمام دارند.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر باید کشورها را به جایگزینی ارز تشویق کنیم تا مشکلات مبادلاتی بین المللی ایران برطرف شود و به کشور آسیبی وارد نشود در حال حاضر چنین ارتباطی را با کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و روسیه داریم و با پول این کشورها مرداوات اقتصادی داریم.

    فرشادان با اشاره انزوای دلار با جایگزینی ارز در مبادلات مالی بین المللی، اظهارداشت: اگر با جایگزینی ارز در مبادلات بین المللی انزوای دلار رخ ندهد، حداقل در کشور خودمان اقدام مثبتی در زمینه حذف دلار برداشته می شود و می توانیم الگوی مناسبی در این امر در سطح بین المللی باشیم.

    این نماینده مجلس گفت: ایران می تواند الگوی خوبی برای کشورهایی  باشد که تحت فشارهای مالی سنگین آمریکا و کشورهای مرتبط با آن هستند و مسیر حذف دلار و جایگزینی ارز را در مبادلات خود را طری کنند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص همراهی اروپایی ها در زمینه حذف دلار، اظهارداشت: از آنجایی که کشورهای اروپایی پول واحدی دارند، می توانند از طرح ایران برای جایگزینی ارز استقبال کنند و مبادلات خود را با ایران براساس یورو انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو