عصر بازار

نماینده مجلس پیش بینی کرد:

دلار در روزهای آینده به قیمت ۴ هزار تومان می رسد

عصر اعتبار- عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:براساس مولفه های اقتصادی قیمت دلار می تواند درروزهای آینده تا حدود ۴هزار و ۱۰۰تومان کاهش یابد.

دلار در روزهای آینده به قیمت ۴ هزار تومان می رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، سید حسن حسینی شاهرودی درخصوص اقدامات بانک مرکزی مبنی برای کنترل بازار ارز گفت: نمی توان قیمت ارز را با دستور تعیین کرد بلکه باید سیاست های اقتصادی کشوربه نحوی باشد که عرضه و تقاضا در بازار کنترل شود.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در مدت اخیر روند صعودی قیمت دلار از توجیه اقتصادی برخوردار نبود و متاسفانه بانک مرکزی بصورت دیرهنگام به بحث جلوگیری از افزایش غیرمنطقی نرخ دلار ورود کرد. 

    افزایش قیمت دلار بهانه ای برای گرانفروشی

    نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس دهم شورای اسلامی،افزود:در روزهای پایانی سال معمولا تقاضا در بازار با رشد روبرو می شود و رشد نرخ ارز به بهانه ای برای سوداگران تبدیل شده بود تا گرانی کاذب به مردم تحمیل کنند.پیگیری انجام اقدامات انتظامی از سوی بانک مرکزی برای برخورد با اخلال گران بازار ارز اقدام خوبی بود اما باید انجام این مهم پیشتر صورت می گرفت.

    حسینی شاهرودی تصریح کرد:در تحولات بازار ارز در مدت اخیر برخی دشمنان نقش داشتند اما در هرصورت باید تدابیری نیز اتخاذ می شد تا بازار ارز با چالش روبرو نشود.

    وی با تاکید بر تقویت ارزش پول ملی ادامه داد:باید پذیرفت ایجاد آرامش در بازار ارز نیاز به برنامه های صحیح دارد و ثبات در بازار ارز باید پایدار و در بلند مدت باشد تا شرایط برای سرمایه گذاری و رونق تولید فراهم باشد.

    قیمت دلار می تواند درروزهای آینده تا حدود 4100 تومان کاهش یابد

    حسینی شاهرودی در ادامه  تصریح کرد:اقدامات بانک مرکزی مبنی بر انتشار گواهی سپرده ریالی،انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز و همچنین پیش فروش سکه بهارآزادی برای مدیریت بازار ارز به عنوان نسخه موقتی برای کنترل قیمت دلار در روزهای پایانی سال قابل قبول است اما این اقدام نمی توان نسخه دائمی باشد.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:براساس مولفه های اقتصادی قیمت دلار می تواند درروزهای آینده تا حدود 4100تومان کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی