عصر بازار

رییس کنفدراسیون صادرات خبر داد:

عزم وزارت اقتصاد بر بهبود فضای کسب و کار

عصر اعتبار- رییس کنفدراسیون صادرات مهم ترین مشکل بخش خصوصی در ایران را فضای کسب و کار توصیف کرد و گفت: مجموعه وزارت اقتصاد توجه مناسبی به این موضوع دارد.

عزم وزارت اقتصاد بر بهبود فضای کسب و کار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شادا، محمد لاهوتی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: مهم ترین مشکل بخش‌خصوصی ایران، فضای کسب‌ و کار است؛ متاسفانه بخش مهمی از منافع ملی کشور هم به این موضوع گره خورده‌ چرا که امروز همزمان با نیاز اساسی به سرمایه برای تولید اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم، تمایل سرمایه‌گذار خارجی و داخلی به حضور در اقتصاد ایران به جهت فضای نه چندان مساعد کسب‌ و کار کم شده‌ است.

    وی بیان داشت: دولت باید به این موضوع به صورت ویژه توجه کند و حتی در نهادهای بالادستی تصمیمات بزرگ و اساسی در این زمینه‌ها اتخاذ کند. مجموعه بخش‌خصوصی طی سال‌های گذشته تلاش کرده تا در تعامل سازنده و قوی با دولت زمینه‌های بهبود را ایجاد کند ولی به نظر می‌رسد به عزم ملی برای تغییر شرایط نیاز باشد.

    رییس کنفدراسیون صادرات اظهار داشت: وزیر اقتصاد هم به جهت سوابق اجرایی و همچنین حضور در بخش‌خصوصی به صورت مشخص اطلاع دارد که موانع کجاست و چطور باید آنها را رفع کرد.

    عضو هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: اقداماتی که در گمرک پیش از این انجام شد، یک نمونه مشخص از عزم وزارت اقتصاد بر بهبود فضای کسب و کار است؛ برگزاری جلسات با بخش‌خصوصی، ارتباطات نزدیک تر و بخصوص انجام اقدامات اجرایی مهم ترین تحولات این مجموعه است که می‌تواند به تسری یافتن به مجموعه کلیت نظام اقتصادی کشور مسیر توسعه را هموار کند.

    لاهوتی اظهارداشت: بهبود کلی وضعیت اقتصادی کشور به این موضوع وابسته است که نظام اقتصادی به درک درستی از موانع برسد و با عزم مشخص، ملی و همگانی به سمت رفع آنها برود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی