عصر بازار

معاون بورس تهران اعلام کرد:

ارزش بازار بدهی از ۱۱۰۰۰ میلیارد تومان عبور کرد

عصر اعتبار- معاون بورس تهران اعلام کرد: پذیره‌نویسی صکوک ۷۰۰۰ میلیارد ریالی شرکت ایران خودرو باعث شد تا ارزش بازار بدهی از ۱۱۰۰۰ میلیارد تومان عبور کند.

ارزش بازار بدهی از ۱۱۰۰۰ میلیارد تومان عبور کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، روح‌الله حسینی مقدم در نشست خبری این پذیره نویسی گفت: انتظار داریم سرمایه گذاران و تصمیم سازان به بازار سرمایه برای تامین مالی توجه ویژه‌ای کنند. وی در ادامه افزود: بنگاه های بزرگ می توانند از بازار سرمایه تامین مالی خود را انجام دهند.

    جریان هوشمند نقدینگی

    حسینی مقدم درباره شرایط فعلی تامین مالی گفت: جریان نقدینگی در فضای فعلی اقتصادی کشور هوشمند است و هیچ گروه اقتصادی نمی‌تواند این فضا را متوقف کند و در حال حاضر بازدهی مناسب و ریسک متعادل می تواند به افزایش تامین مالی پویا کمک کند. وی افزود: شرکت ها در بازار سرمایه اهداف توسعه‌ای خود را می‌توانند محقق کنند.

    ارتقای حجم بازار بدهی

    معاون بورس تهران درباره تاثیر این پذیره نویسی در بازار سرمایه گفت: بازار بدهی بعد از این پذیره‌نویسی به بیش از 11000 میلیارد تومان رسید. وی با اعلام یک آمار تازه افزود: در سال 96 بیش از 2000 میلیارد تومان به ارزش بازار بدهی در بازار سرمایه افزوده شد.

    تصویب اوراق سلف خودرو در بورس کالا

    همچنین تیموری مدیرعامل لوتوس پارسیان در این نشست خبری با بیان اینکه روز جاری در بورس کالا ابزار سلف خودرو به تصویب رسیده است، افزود: تامین مالی در بازار سرمایه با استفاده از ابزارهای متنوعی که وجود دارد برای بنگاه های اقتصادی می‌تواند مسیر تامین مالی را برای اینگونه شرکت ها تسهیل کند.

    موافقت اصولی انتشار اوراق منفعت

    از سویی دیگر ابوترابی؛ مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه نیز با بیان اینکه بازار سرمایه از تامین مالی شرکت ها استقبال می‌کند، اعلام کرد: سازمان بورس با انتشار اوراق منفعت در بازار سرمایه موافقت کرده و بزودی بعد از تکمیل فرایند انتشار آن اجرایی می شود.

    جزییات پذیره نویسی صکوک 7000 میلیارد ریالی

    به گزارش ایبِنا، پذیره نویسی صکوک 7000 میلیارد ریالی ایران خودرو به عنوان بزرگترین تامین مالی بخش خصوصی در بازار سرمایه امروز با ضمانت بانک ملت انجام شد. همچنین عرضه 7000 میلیارد تومان اوراق مرابحه شرکت ایران خودرو در حالی روز جاری صورت پذیرفت که بر اساس جزییات این پذیره نویسی، بازده اسمی اوراق 18 درصد و پرداخت سود هر 3 ماه یکبار انجام می شود.

    گفتنی است، متعهد پذیره نویسی و بازارگردان این پذیره نویسی تامین سرمایه های بانک ملت، لوتوس پارسیان و امید است و ضمانت آن بر عهده بانک ملت و عامل فروش این اوراق نیز کارگزاری بانک ملت تعیین شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو