عصر بازار

واگذاری برخی شرکت های شستا به بخش خصوصی

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و فراهم کردن زمینه لازم برای حضور بخش خصوصی، شستا تصمیم به واگذاری برخی شرکت های خود کرده است.

واگذاری برخی شرکت های شستا به بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مرتضی لطفی روز شنبه در دومین نشست معرفی شرکت های قابل واگذاری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در تبریز افزود: فلسفه ذاتی شکل گیری شستا حفظ ذخایر کارگران است.
    وی ادامه داد: در همین راستا برای شفاف سازی و فراهم کردن امکان واگذاری واحدهای وابسته به تامین اجتماعی به افراد دارای اهلیت، جلساتی با حضور استانداران و فعالان اقتصادی برگزار کردیم و این دومین نشست ما با فعالان اقتصادی در تبریز است.
    لطفی گفت: شستا با 274 شرکت در قالب 9 هلدینگ (شرکت های سهامی دارای زیرمجموعه) در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی، معادن فلزی و غیر فلزی، عمران، حمل و نقل و سیمان مشغول فعالیت است.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا) افزود: بارویکرد سهام داری در برنامه راهبردی 5 ساله افق 1401 پیش بینی کرده ایم که این 9 هلدینگ به 5 هلدینگ تقلیل یابد.
    وی ادامه داد: این بدان معنی نیست که امنیت شغلی کارگران شاغل در این واحدها دچار مشکل شود.
    لطفی اظهار کرد: در واگذاری ها تمهیداتی اندیشیده شده تا به راحتی انجام و اشتغال شاغلان نیز در این واحدها حفظ شود و امکان تبدیل تکنولوژی فعلی به تکنولوژی جدید همراه با تغییر وضعیت در تولیدات ایجاد شود.
    وی گفت: طی مذاکره با بانک رفاه کارگران به دنبال این هستیم تا از طریق این بانک به واحدهایی که واگذار می شوند سرمایه در گردش با سود پایین ارائه شود.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) اضافه کرد: امیدواریم آغازگر حذف رقابت با بخش خصوصی باشیم و میدان عملیات برای بخش خصوصی را بیشتر فراهم کنیم.
    وی افزود: در راستای شفاف سازی همه شرکت های شستا در بورس عرضه شده تا مردم بتوانند به اطلاعات شرکت ها دسترسی داشته باشند.
    لطفی گفت: در ارتباط با واگذاری در حوزه نظام حسابرسی با سازمان بازرسی کل کشور همکاری می کنیم تا در بهترین شرایط و با شفافیت واگذاری شرکت ها انجام شود.
    وی اظهار کرد: شستا به دنبال این است که از بنگاه داری خارج شده و اصلاح ساختاری داشته باشد.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) اضافه کرد: در تلاش هستیم که شرکت های کوچکی که در یک حوزه تولید محصول فعالیت دارند را ادغام کنیم، در این راستا برای اولین بار شرکت های نفت و گاز موجود در حوزه وزارت کار را ادغام می کنیم تا شرکت های بزرگ بین المللی ایجاد کنیم.

    *** استاندار آذربایجان شرقی: امیداوریم با ورود بخش خصوصی واحدهای شستا موجود در استان فعال تر شده و به بنگا های فعال، اشتغال زا و سود آور تبدیل شوند.
    مجید خدابخش در این نشست افزود: یکی از اشکالات وارد بر شستا، اداره آن به وسیله دولت است.
    وی ادامه داد: با توجه به اینکه در طول تاریخ ثابت شده دولت بنگاه دار و فعال اقتصادی خوبی نیست، از این رو واگذاری برخی واحدهای شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی تصمیم بسیار درستی است.
    خدابخش اظهار کرد: آذربایجان شرقی و تبریز سابقه طولانی در امر صنعت، تجارت و سرمایه گذاری دارد و سرمایه گذاری های بخش خصوصی در طی چهار دهه گذشته بسیار بیشتر از سرمایه گذاری دولتی و شبه دولتی در این استان بوده است.
    وی اضافه کرد: امیدوارام فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران استان آذربایجان شرقی نسبت به موضوع واگذاری واحدهای شستا ورود پیدا کنند.
    استاندار آذربایجان شرقی افزود: این واگذاری روش بسیار خوبی است تا بنگاه های اقتصادی مرتبط با شستا که در استان ما دچار مشکل هستند از این امر رها شده و توسط فعالان بخش خصوصی اداره شوند.
    شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) که اکنون با 274 شرکت مختلف در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند در سال 1365 در قالب یک شرکت سهامی خاص تأسیس گردید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی