عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس پاسخ داد:

دولت چگونه بدهی خود را به سیستم بانکی کشور پرداخت می کند؟

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای نحوه پرداخت بدهی دولت به سیستم بانکی را تشریح کرد.

دولت چگونه بدهی خود را به سیستم بانکی کشور پرداخت می کند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به بدهی 63 هزار میلیارد تومانی به بانک مرکزی، اظهار داشت: اطلاعی از میزان دقیق بدهی دولت به سیستم بانکی و بانک مرکزی کشور ندارم اما دولت در مقاطع مختلف برای اداره کشور از بانک مرکزی استقراض می کند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس گزارش های منتشر شده رشد اسناد مالی بابت مطالبات بانک مرکزی و تنخواه گردانی بدهی دولت به سیستم بانکی کشور افزایش پیدا کرده است.

    نماینده مردم شاهین شهر در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص نحوه پرداخت بدهی دولت به سیستم بانکی کشور گفت: این بدهی ها از طریق افزایش یا انتقال سهم دولت در بانک های دولتی، بخشی از بدهی دولت به سیستم بانکی بر طرف می شود.

    این نماینده مجلس تاکید کرد: در واقع افزایش بدهی دولت به بانک مرکزی به این معنا است بانک مرکزی به بانک ها و سیستم بانکی بدهکار است و باید هر چه زودتر بدهی به بانک مرکزی پرداخت شود که پول استقراض شده از سیستم بانکی به چرخه برگردد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه کار قانون برنامه ششم توسعه برای پرداخت بدهی دولت به بانک ها اظهار داشت: در سال 95 مصوب کردیم که سهم دولت در بانک هایی که امکان دارد افزایش یابد، با این کار در واقع بدهی دولت به سیستم بانکی کاهش می یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی