عصر بازار

رییس سازمان فناوری اطلاعات:

سرمایه‌گذاران با خیال راحت در ICT سرمایه‌گذاری کنند

عصر اعتبار- رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به مراحل قانونی طی شدن لوایح تدوین شده توسط این سازمان (لوایح پنجگانه حقوق فناوری اطلاعات) از همه صاحبنظران و فعالان حوزه ICT خواست تا نظرات تکمیلی و تخصصی خود را برای اصلاح احتمالی این لوایح اظهار کند.

سرمایه‌گذاران با خیال راحت در ICT سرمایه‌گذاری کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رسول سرائیان امروز در حاشیه همایش جنبه‌های حقوقی فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولات شکل گرفته در حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: این اتفاق در توسعه کشورها می‌تواند در خلق ثروت و رفاه اجتماعی موثر باشد. ما به عنوان سازمان فناوری اطلاعات و وزارت ارتباطات به عنوان بخش زیرساختی این اقتصاد مطرح هستیم و وقتی که وارد فاز اجرایی این اقتصاد شدیم دیدیم که مشکلات اساسی در این حوزه وجود دارد.

    وی با بیان این‌که امکان استفاده از زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات فراهم نشده است، گفت: به این فکر افتاده‌ایم تا با کمک صاحبنظران و بقیه بازیگران این حوزه، همایشی را ساماندهی و لوایحی را ارائه دهیم که خوشبختانه با همکاری فعال پژوهشگران قوه قضاییه و صاحبنظران توانسته‌ایم لوایحی را در این حوزه (لوایح پنجگانه حقوق فناوری اطلاعات) تدوین کنیم.

    رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به قطعی نبودن تنظیم این لوایح، اظهار کرد: ما این لوایح را در سایت وزارت ارتباطات قرار می‌دهیم تا همه فعالان و ذینفعان این لوایح نظرات خود را بگویند و با مشارکت یکدیگر و طی مراحل قانونی این لوایح مسائل این حوزه را برطرف کنیم.

    سرائیان با اشاره به طی مراحل قانونی تصویب لوایح اظهار کرد: این لوایح ابتدا به هیات دولت و سپس به مجلس شورای اسلامی برای تصویب ارسال می‌شود تا درنهایت تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد. این لوایح در نهایت باعث ایجاد شفافیت در فضای مجازی خواهد شد.

    وی اضافه کرد: این لوایح می‌توانند در نهایت به کسانی که درصدد هستند تا در حوزه فضای مجازی سرمایه‌ گذاری کنند، کمک کند تا به صورت کاملا عمومی و با اطمینان کامل وارد سرمایه‌ گذاری در این حوزه شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو