عصر بازار

افزایش فعالیت بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان در آلمان

عصر اعتبار- صندوق سلطنتی ثروت نروژ اعلام کرد قصد دارد دامنه فعالیت‌های خود را در آلمان گسترش داده و در شرکت‌های متوسط این کشور هم سرمایه‌گذاری کند.

افزایش فعالیت بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان در آلمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، اینگو اسلینگستاد - رئیس این صندوق که با 1 تریلیون دلار سرمایه، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان به شمار می‌رود، در مصاحبه با مجله آلمانی فوکس گفته است که اگر دولت اجازه دهد، این صندوق در نظر دارد با گسترش فعالیت‌های خود در آلمان، در شرکت‌های متوسط آلمانی نیز سرمایه‌گذاری کند.

    صندوق نروژی به دنبال اخذ مجوز گسترش فعالیت‌های خود و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بی نام و نشان است. این صندوق در گذشته با شناسایی و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های گمنام و رو به رشدی نظیر" اوبر" و " ایر بی ان بی"، سود کلانی کسب کرده بود.

    به گفته اسلینگستاد، شرکت‌های نه چندان بزرگ موفق بی‌شماری در آلمان وجود دارد؛ تا پیش از این امکان سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کوچک را نداشتیم چون دولت اجازه آن را نمی‌داد اما امیدواریم امسال این رویه تغییر کند. 

    از وی هم‌چنین درباره تمایل این صندوق برای سرمایه‌گذاری در طرح 100 میلیارد  دلاری عرضه سهام شرکت نفتی آرامکو نیز سوال شد اما وی با توجه به این که این صندوق سرمایه‌گذاری در نفت و گاز را متوقف کرده است، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد و گفت: فکر می‌کنم برای همگان روشن است که ما در پروژه های نفتی زیادی درگیر هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی