عصر بازار

گام مشترک بانک ملی ایران و سازمان ثبت احوال برای ارایه خدمات بانکی از طریق کارت هوشمند ملی

عصر اعتبار- امروز تفاهمنامه مشترک بانک ملی ایران و سازمان ثبت احوال کشور برای ارایه خدمات بانکی از طریق کارت هوشمند ملی در راستای تحقق دولت الکترونیک و اجرای سیاست های برنامه پنجم و ششم توسعه کشور امضا شد.

گام مشترک بانک ملی ایران و سازمان ثبت احوال برای ارایه خدمات بانکی از طریق کارت هوشمند ملی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک در مراسم انعقاد این تفاهم نامه که با حضور برات کریمی و مسعود خاتونی اعضای هیات مدیره، حبیب الله رشید ارده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی و حمید درخشان نیا معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران و سازمان ثبت احوال کشور جزو سازمان های قدیمی کشور محسوب می شوند، گفت: ثبت احوال کشور اکنون یکی از سازمان های پیشرو در کشور است که هویت ایرانیان مدیون این سازمان است و همکاری این سازمان با بانک ملی ایران می تواند برای کشور بسیار مفید واقع شود.

    وی تصریح کرد: زیرساخت های بانک ملی ایران به ویژه در بخش بانکداری الکترونیک بسیار قوی و مدرن است و می توانیم از ظرفیت های بانک در راستای تحقق اهداف سازمان ثبت احوال استفاده کنیم.

    حسین زاده اظهار کرد: یکی از محصولات خوب سازمان ثبت احوال کشور، کارت هوشمند ملی است و تمام همت بانک ملی ایران نیز این است که علاوه بر بانکداری الکترونیک، تمامی سرویس های خود را نیز دیجیتالی کند.

    مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: در این بانک حدود 60 میلیون حساب بانکی داریم که با پالایش حساب ها، حدود 40 میلیون نفر در بانک ملی ایران حساب دارند و بهره برداری از خدمات بانکی روی کارت هوشمند ملی در این بانک می تواند زمینه بهره مندی گستره وسیعی از جمعیت کشور از این خدمت را فراهم کند.

    حمید درخشان نیا معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه پایگاه جمعیت کشور اکنون مهم ترین و عظیم ترین پایگاه اطلاعات هویتی هموطنان است، گفت: اکنون تقریبا تمامی دستگاه های دولتی و حتی بخش های خصوصی در 200 هزار نقطه کشور به صورت آنلاین و برخط می توانند اطلاعات هویتی مورد نیاز خود را از این پایگاه دریافت کنند.

    وی با بیان اینکه در هر ثانیه حدود شش هزار استعلام از این پایگاه پاسخ داده می شود، افزود: با توجه به اینکه اجرای پروژه کارت هوشمند ملی یک موضوع ضروری برای تحقق دولت الکترونیک است، بنابراین آمادگی لازم برای همکاری با تمامی دستگاه های اجرایی از جمله بانک ملی ایران در این زمینه وجود دارد.

    رییس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: اکنون زیرساخت های استفاده از کارت هوشمند ملی در دستگاه های خودبانک(VTM) و خودپرداز (ATM) فراهم شده است و آمادگی لازم برای تامین نیازهای دستگاه های اجرایی در این بخش توسط سازمان ثبت احوال کشور وجود دارد.

    وی برداشت وجه نقد، امکان افتتاح حساب و حواله وجه از طریق کارت های هوشمند ملی را سه خدمت بانکی قابل ارایه در این بخش عنوان کرد و ادامه داد: در این کارت ها اثر انگشت و امضای الکترونیکی لحاظ شده و می توان از این امضا در بسیاری از امور بهره برد.

    درخشان نیا آمار تولید کارت های هوشمند ملی را تا امروز معادل 35 میلیون کارت عنوان کرد و گفت: قرار است در سال آینده 60 میلیون ایرانی بالای 18 سال سن از این کارت ها بهره مند شوند.

    وی ظرفیت تولید کارت هوشمند ملی در کشور را نیز 2.5 میلیون کارت در ماه اعلام و اضافه کرد: اکنون برای 60 درصد افراد کارت هوشمند ملی صادر شده و استقبال از این کارت ها توسط مردم بسیار مناسب بوده است به طوری که تنها در دو ماه دی و بهمن سال جاری حدود هفت میلیون نفر ثبت نام کرده اند.

    همچنین حمید پارسایی معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال کشور نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران در زمینه کاربردی سازی کارت هوشمند ملی یکی از بانک های پیشرو بوده است، عنوان کرد: امیدواریم از اوایل سال آینده این کارت ها در شعب بانک ملی ایران به بهره برداری برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی