عصر بازار

تجدیدپذیرها ابزاری برای درآمدزایی ایران است

عصر اعتبار- عضو سندیکای صنعت برق گفت: در اکثر کشورهای آفریقایی و آسیایی توسعه تجدیدپذیرها با هدف ایجاد اشتغال و درآمدزایی شکل می‌گیرد. در ایران نیز با توجه به افزایش بیکاری می‌توان این صنعت را راهکاری برای توسعه اشتغال در نظر گرفت.

تجدیدپذیرها ابزاری برای درآمدزایی ایران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهدی تیموری با بیان این‌که در سال‌های اخیر انرژی‌های تجدیدپذیر پیشرفت خوبی داشته است، اظهار کرد: در ایران با توجه به پتانسیل‌هایی که برای این صنعت وجود دارد سالانه شاهد رشد روزافزون آن هستیم.

    وی با اشاره به موانع موجود بر سر راه توسعه این انرژی، گفت: علی‌رغم استقبال خوبی که برای ارتقاء تجدیدپذیرها صورت گرفت، اما به دلیل مشکلاتی همچون تامین مالی، این پروژه‌ها در خیلی از مواقع با بن بست مواجه شد.

    عضو سندیکای صنعت برق تصریح کرد: به اعتقاد من تنها راه مقابله با این مساله متقاعد کردن سرمایه‌ گذاران خارجی برای سرمایه‌ گذاری در این عرصه است، اما باید به این مساله نیز توجه کرد زمانی که مشکلات و موانع برای این افراد زیاد شود قطعا دیگر تمایل به سرمایه‌ گذاری نخواهند داشت.

    تیموری با اشاره به افزایش 35 درصدی تعرفه‌ها در زمینه گرفتن تجهیزات از کشورهای دیگر در حوزه تجدیدپذیرها، اظهار کرد: قطعا این مساله در صورت تصویب مشکلات زیادی را برای سرمایه‌ گذاران ایجاد خواهد کرد و نه تنها پیشرفتی در این حوزه صورت نمی‌گیرد بلکه با چالش‌های متعددی روبه‌رو خواهیم شد.

    وی با بیان این‌که در هیچ جای دنیا چنین تعرفه‌هایی وجود ندارد، عنوان کرد: با توجه به این‌که در شرایط فعلی کشور آمادگی احداث کارخانه جدید در حوزه تجدیدپذیرها را ندارد چرا که این مساله هزینه‌های زیادی را در برخواهد داشت لازم است که همچون کشورهای دیگر برخی تجهیزات از خارج از کشور تامین شود.

    عضو سندیکای صنعت برق در خصوص راهکارهای مقابله با موانع توسعه تجدید پذیرها، ادامه داد: لازم است که در ابتدا جلوی تعرفه‌های بی‌حاصل گرفته شود و شرکت‌ها بتوانند در ایران به راحتی فعالیت داشته باشند به گونه‌ای که بتوان با آوردن فاینانسورهای جدید پروژه‌ها را اجرایی کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی