عصر بازار

در معاملات امروز بازارهای جهان؛

اغلب سهام آسیایی تقویت شد

عصر اعتبار- امروز، دوشنبه، در حالی‌که سرمایه‌گذاران در انتظار هفته‌ای پر حادثه هستند، سهام آسیایی محتاطانه سود کرد.

اغلب سهام آسیایی تقویت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، روز دوشنبه در حالی‌که سرمایه‌گذاران در انتظار هفته‌ای پر حادثه هستند، سهام آسیایی محتاطانه سود کرد. در صدر رویدادهای این هفته اعلام داده‌های تورم آمریکا و اولین جلسه شهادت دادن رییس جدید فدرال‌رزرو در مجلس نمایندگان قرار دارد.

    طبق آخرین گمانه‌زنی‌ها شاخص سهام اروپا در مقدار بالاتری بازگشایی خواهد شد و فوتسی انگلیس، همین حالا 0.5 درصد بالاتر رفته است.

    اما حال‌وهوای بازار شکننده است؛ دلار سودی که در اوایل امروز به دست آورده بود را از دست داد و شاخص ای‌مینی اس‌اندپی 500 هم روی خط صاف (بدون سود و ضرر) حرکت کرد.

    گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارجِ ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، درحای که اکثر بورس‌ها در محدوده سبز (سوددهی) قرار دارند، 0.6 درصد رشد کرد.

    نیکی ژاپن در بازارهای آسیا پیشتاز بود و 1.3 درصد جهش کرد، درحالی‌که شاخص سهم غول‌های تکنولوژی چین 0.7 درصد رشد کرد.

    حزب حاکم دموکرات چین، روز یکشنبه زمینه را برای حضور نامحدود رییس‌جمهور این کشور، شی جین‌پینگ، در پست ریاست‌جمهوری مهیا کرد. این حزب طرحی را پیشنهاد داده است که به موجب آن بند قانونی‌ای که خدمات ریاست‌جمهوری هر فرد را محدود به 2 دوره می‌کند، حذف خواهد کرد.

    در ابتدای معاملات امروز، سرمایه‌گذاران از تداوم سود سهام وال‌استریت در روز جمعه و افت شاخص نوسان ویکس به 16.49 درصد، قوت قلب گرفتند. این شاخص در سقوط بازارها در اوایل فوریه تا بالای 50 درصد هم بالا رفته بود.

    حال‌وهوای بازار تا حدودی هم با انتظار از این که فدرال‌رزرو در محدود کردن شرایط مالی خود به صورت تدریجی عمل خواهد کرد، آرام شد. این چشم‌انداز با انتشار گزارش روسای فدرال رزرو در روز جمعه تقویت شد.

    همچنین به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران امیدوارند که رییس فدرال‌رزرو، جرومی پاول، در اولین شهادت دادن خود در برابر مجلس نمایندگان آمریکا که قرار است روز سه‌شنبه انجام شود، به این برنامه پایبند بماند. پاول بعدا در روز پنج‌شنبه در مجلس سنا شهادت خواهد داد.

    سود اوراق 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم تا 2.85 درصد عقب‌نشینی کرد و از بالاترین میزان 4 ساله 2.957 درصدی خود که اخیرا ثبت کرده بود فاصله گرفت.

    دلار آمریکا که در هفته گذشته 0.8 درصد رشد کرده بود، امروز در برابر سبدی از ارزهای مهم جهان سودهای به دست آمده در اول روز را تسلیم کرد و 0.2 درصد افت کرد. نرخ شاخص دلار به 89.730 واحد رسید.

    در برابر ین، دلار همچنین نتوانست نرخ 107.28 ین در برابر هر دلار را تثبیت کند و تا 106.66 ین در برابر هر دلار افت کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی