عصر بازار

ارقام جدید بیمه شخص ثالث +جدول

عصر اعتبار- طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث، تغییراتی در تخفیف های بیمه نامه های این رشته در شرکت های بیمه ای اعمال شده است.

ارقام جدید بیمه شخص ثالث +جدول
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، شرکت های بیمه از روز سه‌شنبه (17 بهمن‌ماه) تخفیف‌های عدم خسارت بیمه ثالث را با تغییراتی همراه کردند که البته این تغییرات برگرفته از آیین‌نامه اجرایی ماده 18 قانون بیمه شخص ثالث است.

    براساس ماده 6 آیین‌نامه جدید تخفیف عدم خسارت سالانه از 10 درصد به 5 درصد کاهش یافته و حداکثر تخفیف همان 70 درصد خواهد بود که در یک دوره 14 ساله به حداکثر تخفیف می‌رسد.

    عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: در نرخ حق بیمه تغییری اعمال نشده است بلکه براساس مصوبه دولت صرفا درصد تخفیف‌ها کم و درعوض ابطال یکباره تخفیف‌ها براساس یک تصادف حذف شده است.

    وی افزود: البته کسانی هم که تخیف قبلی دارند به قوت خود باقی خواهد بود.

    همتی با تاکید براینکه نرخ حق بیمه شخص ثالث تغییر نکرده است، گفت: نرخ عوض نشده و برای کسانی هم که تخیف عدم خسارت داشتند تغییری ایجاد نشده فقط از این پس تخفیف ها اینگونه محاسبه می شود.

    رئیس کل بیمه مرکزی درباره حق بیمه سال 97 نیز گفت: هنوز تصمیم قوه قضائیه درباره نرخ دیه به صنعت بیمه ابلاغ نشده است. اما تغییر در حق بیمه سال آینده به محاسبه نهایی ضریب خسارت شخص ثالث سال 95 ونرخ جدید دیه که هنوز اعلام نشده، بستگی دارد.

    در ادامه جدول تخفیف های جدید بیمه شخص ثالث را مشاهده می کنید؛

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی