عصر بازار

وعده به تجار؛

خرید ارز الکترونیکی از امروز

عصر اعتبار- سامانه جامع تجارت با انتشار اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی خود از عملیاتی شدن خرید الکترونیکی ارز از امروز خبر داده است.

خرید ارز الکترونیکی از امروز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در هفته‌های گذشته گزینه تامین ارز از طریق بانکی که در سامانه ثبت سفارش اعمال می‌شود برای تجار مشکلات متعددی ایجاد کرده بود، زیرا مراجعه آنها به بانک‌های مختلف حاکی از بی‌اطلاعی شعب بانک‌ها بوده و در نهایت تجار دچار سرگردانی می‌شدند. حال اینگونه اعلام شده است که با هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی بخش خرید الکترونیکی ارز در سامانه عملیاتی شده و کاربران می‌توانند از روز دوشنبه هفتم اسفندماه درخواست خرید ارز خود از صرافی‌ها را در این سامانه ثبت کنند.

    طبق اعلام قبلی، در فاز نخست این امکان برای درخواست‌های خرید دارای نوع ارزهای یورو و یوان فراهم شده است. همچنین در حال حاضر درخواست‌های خرید ارز برای صرافی‌های بانکی ارسال می‌شود و به مرور زمان صرافی‌های غیربانکی نیز به سیستم اضافه خواهند شد.

    در واردات غیربانکی مهم‌ترین روش انتقال ارز استفاده از صرافی‌ها است و خرید الکترونیکی ارز قابلیت جدیدی است که سامانه جامع تجارت برای بازرگانان در نظر گرفته تا درخواست خرید ارز (حواله) را به صورت سیستمی به تمام صرافی‌های مجاز ارائه دهند و پس از دریافت پیشنهادهای آنها بهترین پیشنهاد را انتخاب و معامله خود را تا مرحله تایید وصول پیگیری کنند. البته خرید الکترونیکی ارز تنها برای تامین ارز در ثبت سفارش‌های غیربانکی قابل استفاده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی