عصر بازار

استاد اقتصاد دانشگاه شریف:

رشد اقتصادی ایران در سال آتی ۳.۵ تا ۴ درصد پیش بینی می شود

عصر اعتبار- عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف با اشاره به میانگین رشد بلند مدت ۳.۹ درصدی بین سال‌های ۶۸ تا ۹۵ گفت: برای سال آینده رشد اقتصادی بین ۳.۵ تا چهار درصد پیش‌بینی می‌شود.

رشد اقتصادی ایران در سال آتی ۳.۵ تا ۴ درصد پیش بینی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «فرشاد فاطمی» امروز (دوشنبه) در پانزدهمین همایش تعالی سازمانی در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما افزود: سال گذشته شاهد ثبت رشد بالای 10 درصد در اقتصاد کشور بودیم که عوامل اصلی آن اجرایی شدن برجام و استفاده از ظرفیت های خالی تولید بود.
    به گفته این استاد دانشگاه، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) سبب افزایش صادرات نفت و همچنین افزایش صادرات محصولات پتروشیمی شد، همچنین افزایش تولید و صادرات فلزات پایه و رشد صنعت خودرو به عوامل افزاینده رشد اقتصادی در سال 95 بدل شدند.
    وی خاطرنشان کرد: عوامل اصلی رشد اقتصادی سال 95 با پایان یافتن تاثیرگذاری در ادامه کم رنگ شدند و آثار مثبت برجام بر صادرات، در سال 96 تداوم نیافت.
    فاطمی ادامه داد: برای سال 97 ثبت رشد اقتصادی نزدیک به رشد متوسط بلندمدت کشور را متصور هستیم.
    وی تصریح کرد: کاهش مشکلات بانکی، رفتار بودجه‌ای دولت، سیاست‌های ارزی، روابط بین الملل، کاهش یا افزایش ریسک های سیاسی و بالاتر از همه این عوامل موضوع نوآوری می‌تواند در ثبت رشد و رونق اقتصادی کشور دخیل باشد.
    این استاد دانشگاه یادآور شد: باید تا میانه‌های فصل بهار آینده منتظر بمانیم و ببینیم رئیس‌ جمهوری آمریکا چه تصمیمی در خصوص برجام خواهد گرفت و آثار آن را شاهد باشیم.
    وی گفت: خوشبختانه هفته گذشته FATF ایران را در وضعیت قبلی نگه داشت که نیمی از مسائل آن فنی و پولشویی و نیمی دیگر مسائل سیاسی است.
     گروه ویژه بین المللی اقدام مالی (FATF) که نهاد تصمیم گیر درباره عملکرد کشورها در زمینه مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی در جهان به شمار می رود، در بیانیه پایانی نشست اخیر خود در پاریس، تعلیق اقدام های تقابلی علیه ایران را به مدت 4ماه دیگر تمدید کرد.
    عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف تاکید کرد: ارتقای نوآوری می تواند بیشترین تاثیر را در بهبود رشد اقتصادی کشور داشته باشد؛ این شرکت‌های کشورمان هستند که می ‌توانند نوآوری ایجاد کنند که در سایه ارتقای فضای کسب و کار به دست می آید.
    وی اضافه کرد: خوشبختانه سیگنال ‌های خوبی از بنگاه ‌های اقتصادی کشور به گوش می ‌رسد، به ویژه اینکه خود را با کسب و کارهای نوین جهانی همراه کرده اند.
    فاطمی با اشاره به نرخ بیکاری جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی در استان ‌های مختلف بر اساس آمارهای سال 95 خاطر نشان کرد: این نیروی انسانی که دستمزد پایینی را تقاضا می کنند می تواند فرصتی برای ارتقای بنگاه ‌های اقتصادی و ارتقای نوآوری آنها باشد.
     در پانزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی که از سوی سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد،11 تندیس، 25 تقدیر نامه تعالی و 14 جایزه سطح گواهی تعهد به تعالی به شرکت ها و سازمان های برتر اعطا شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو