عصر بازار

امتناع صرافان از اعلام نرخ دلار در بازار آزاد

عصر اعتبار- در حالی که قیمت دلار آزاد دیروز (ششم اسفند) با نرخ ۴۴ هزار و ۷۶۰ ریال بسته شده بود، در معاملات امروز صرافی ها از اعلام نرخ های جدید امتناع می کنند.

امتناع صرافان از اعلام نرخ دلار در بازار آزاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش ایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، قیمت دلار پس از پشت سر گذاشتن نوسان های دو هفته پیش حدود 4 هزار ریال از ارزش اسمی خود را در بازار از دست داده و در کانال قیمتی 44 هزار ریال قرار دارد. با این حال صرافی ها به دلیل آنچه که نبود ارز کافی در بازار عنوان می کنند، از فروش دلار به مشتریان و حتی از اعلام نرخ نیز خودداری کرده اند.
    این امر سبب شده تا اغلب صرافی ها نرخ دلار را در تابلوهای خود پاک کنند.
    این اقدام در حالی انجام شده که صرافی های بانک ها که عامل توزیع ارز بین صرافی های مجاز به شمار می روند، امروز به فروش دلار با قیمت عمده 44 هزار و 660 ریال و قیمت خره فروشی 44 هزار و 710 ریال ادامه دهند.
    با این وجود، تارنمای اتحادیه طلا، جواهر و سکه که به صورت لحظه ای قیمت های بازار را اعلام می کند؛ نرخی برای دلار اعلام نکرده است.
    پیگیری از برخی صرافی ها درباره علت عرضه نکردن دلار به خریداران این پاسخ را در پی داشت که آنها دلاری برای فروش ندارند که عرضه کنند ضمن آنکه نسبت به قیمت های فعلی نیز ناخرسندند.
    این در حالیست که میانگین نرخ فروش ارزهای عمده در صرافی های مجاز سراسر کشور که در سامانه نظارت ارز (سنا) درج می شود، بیانگر نرخ 44 هزار و 720 ریالی دلار، 54 هزار و 712 ریالی یورو و 12 هزار و 372 ریالی درهم امارات است.
    در بازار ارز آزاد، امروز هر یورو با 20 ریال کاهش نسبت به روز گذشته 54 هزار و 560 ریال، پوند انگلیس با رشد 1370 ریالی 68 هزار و 770 ریال و درهم امارات با 130 ریال افزایش 13 هزار و 300 ریال به فروش رفت.

    **بازار طلا و سکه در مدار رشد
    اما در بازار طلا، امروز قیمت هر سکه تمام طرح جدید با 140 هزار ریال افزایش 15 میلیون و 385 هزار ریال و هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با رشد 220 هزار ریالی 15 میلیون و 50 هزار ریال قیمت رقم خورد.
    همچنین هر نیم سکه با 60 هزار ریال رشد به هفت میلیون و 530 هزار ریال و هر ربع سکه با رشد 110 هزار ریالی 4 میلیون و 745 هزار ریال به فروش رفت؛ هر سکه گرمی نیز 40 هزار ریال رشد کرد و به سه میلیون و 150 هزار ریال رسید.
    همچنین امروز نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 9 دلار و 40 سنت رشد به یک هزار و 339 دلار و 37 سنت رسید و هر گرم طلای 18 عیار در بازار ایران با رشد 23 هزار و 320 ریالی یک میلیون و 488 هزار و 620 ریال قیمت خورد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو