عصر بازار

تحلیل فنی بازار جهانی طلا نشان می دهد؛

قیمت طلا در پایان سال ۲۰۱۸ به چند دلار می رسد؟

عصر اعتبار- تحلیل فنی بازار جهانی طلا از افزایش قیمت این فلز گرانبها به یک هزار و ۴۰۰ دلار در هر اونس در پایان سال ۲۰۱۸ خبر می دهد.

قیمت طلا در پایان سال ۲۰۱۸ به چند دلار می رسد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، شبکه خبری «سی. ان. بی. سی» آمریکا اعلام کرد، طلا هفته گذشته با ثبت تقریبا 2 درصد افت قیمت هفتگی، بدترین هفته در 2 ماه گذشته را تجربه کرد، اما یک تحلیلگر می گوید، فلز زرد یک افزایش ناگهانی را تجربه خواهد کرد.
    «کارتر ورث» رئیس بخش تحلیل و تفسیر شرکت تحقیقاتی «کورنراستون ماکرو» آمریکا به این شبکه خبری افزود: 21 فوریه (دوم اسفند) گذشته بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا به بالاترین سطح در چهار سال گذشته رسید. افزایش این شاخص به معنی نگرانی سرمایه گذاران از افزایش سطح عمومی قیمت ها است.
    این تحلیلگر بازار طلا ادامه داد: در حقیقت ما می دانیم که نرخ تورم نقطه به نقطه آمریکا در دسامبر (آذر-دی) گذشته در یک دوره 10 ساله از 2.35 به 2.95 درصد افزایش یافته است و قیمت طلا حدود 10 درصد بالا رفته است.
    ورث تصریح کرد: به علاوه، وقتی به نمودار قیمت طلا در 10 سال گذشته نگاه می کنیم، به لحاظ فنی چند الگوی خوشبینی (نسبت به افزایش قیمت طلا در آینده) مشاهده می کنیم که در حال شکل گیری هستند.
    وی اضافه کرد: نخست؛ تنشی وجود دارد که از وقتی قیمت طلا در سال 2011 رکورد زد، شکل گرفته است. این تنش از الگوی سر و شانه (head-and-shoulders) پیروی می کند.
    الگوی سر و شانه به وضعیتی اشاره می کند که ارزش یک نوع اوراق بهادار پس از یک رکوردزنی کاهش می یابد، سپس برای بار دوم رکورد می زند و به نقطه اوجی بالاتر از نقطه اوج قبلی می رسد و بالاخره برای بار سوم وقتی بالا می رود نقطه اوج آن کمتر از نقطه اوج بار دوم است.
    به گفته این تحلیلگر، این الگو مقدمه یک رکورد زنی مهم است.
    ورث اظهار کرد: یک الگوی قلمی نیز در نمودار قیمت طلا مشهود است. در این الگو، قیمت فلز زرد پس از مواجهه با مقاومت بازار که مانع ادامه روند صعودی آن شده و حرکت آن را از صعودی به افقی تبدیل کرده است، یک افزایش ناگهانی را تجربه می کند.
    وی گفت: مشاهده این الگو موجب خوشبینی بازار نسبت به افزایش قیمت در آینده می شود.
    ورث همچنین با اشاره به روند قیمت طلا در 20 سال گذشته عملکرد این فلز را با شاخص «اس. اند.پی 500» و شاخص
    «اس. اند. پی 500 بازده کل» مقایسه کرد و گفت: آنچه مشاهده می شود واقعا قابل توجه است و نشان می دهد احتمال افزایش قیمت طلا زیاد است.
    وی تصریح کرد: فکر می کنم قیمت طلا در پایان سال 2018 به یک هزار و 400 دلار در هر اونس می رسد.
    قیمت آتی طلا در ساعت 10:58 امروز در بازار کامکس آمریکا با تقریبا یک درصد افزایش به یک هزار و 341 دلار و 50 سنت در هر اونس رسید.
    همچنین امروز در معاملات نقدی بازار لندن، قیمت هر اونس طلا به یک هزار و 339 دلار و 20 سنت، نقره به 16 دلار و 69 سنت، پلاتین به یک هزار و چهار دلار و پالادیوم به یک هزار و 49 دلار افزایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو