عصر بازار

سهام آسیایی به بالاترین سطح ۳ هفته‌ای خود رسید

عصر اعتبار- با کاهش هزینه‌های وام‌گیری آمریکا قبل از اولین جلسه شهادت جرومی پاول، رئیس جدید فدرال‌رزرو در کنگره، روز سه‌شنبه سهام آسیایی به روند بهبود خود ادامه داد و به رکورد ۳ هفته‌ای خود رسید.

سهام آسیایی به بالاترین سطح ۳ هفته‌ای خود رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، با کاهش هزینه‌های وام‌گیری آمریکا قبل از اولین جلسه شهادت جرومی پاول، رییس جدید فدرال‌رزرو، در کنگره، روز سه‌شنبه سهام آسیایی به روند بهبود خود ادامه داد و به بالاترین میزان 3 هفته‌ای خود رسید.

    گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارجِ ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، 0.5 درصد بالا رفت و به بازگشت خود از پایین‌ترین میزان 2 ماهه خود که در 9 فوریه ثبت کرده بود، ادامه داد.

    با این حساب این شاخص توانسته است بیش از 60 درصد از ضرری که با سقوط بازارها در اوایل فوریه ثبت کرده بود را جبران کند.

    نیکی ژاپن 1 درصد جهش کرد و به بالاترین میزان 3 هفته ای خود رسید.

    در وال‌استریت هم در پایان معاملات روز دوشنبه اس‌اندپی500 با کمک سقوط سود اوراق خزانه‌داری، 1.18 درصد جهش کرد.

    در عین حال، نرخ سود اوراق خزانه‌داری 10 ساله آمریکا تا 2.864 درصد افت کرد و باز هم از رکورد 4 ساله 2.957 درصد، که در 21 فوریه ثبت کرده بود، دورتر شد. برای بازارهای مالی جهان، اولین شهادت پاول در سنا، بسیار حیاتی است، چراکه در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران در مورد نرمال‌سازی سیاست‌های فدرال‌رزرو پس از چندین سال استفاده از محرک‌های مالی و نرخ بهره پایین، نگران هستند. این شرایط از بحران اقتصادی در یک دهه پیش تا به حال حاکم بود است و حالا بعد از این همه سال تغییر می‌کند.

    در این میان، بسیاری از سرمایه‌گذاران انتظار دارند که فدرال‌رزرو امسال نرخ بهره را 3 بار افزایش دهد؛ اما برخی دیگر از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که درصورتی که نرخ تورم شروع به بالا آمدن کند، به ویژه در شرایطی که رشد اقتصادی امسال با برنامه کاهش مالیات ترامپ و هزینه‌کردهای دولت، بیش از پیش تقویت خواهد شد، نرخ بهره 4 بار افزایش خواهد یافت.

    نرخ سود اوراق خزانه‌داری 2 ساله آمریکا در حال حاضر 2.226 درصد است که بسیار بالاتر از سود سهام شاخص اس‌اندپی500 است که در حال حاضر در سطح 1.88 درصد قرار دارد؛ همچنین در بازارهای ارز، یورو در نرخ 1.2327 دلار معامله شد که 0.1 درصد افزایش یافته است اما همچنان کمتر از رکورد 3 ساله 1.2556 دلار است که در اوایل این ماه ثبت کرده بود.

    دلار در برابر ین به نرخ 106.85 ین رسید و به این ترتیب نرخ خود را نسبت به کمترین میزان 15 ماهه 105.545 ین که در 16 فوریه ثبت کرده بود، تثبیت کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی