عصر بازار

تسلاموتورز هم برای استخراج ارزهای دیجیتالی هک شد

عصر اعتبار- گروهی از هکرها سیستم‌ها و سرورهای رایانه‌ای شرکت تسلا موتوروز آمریکا را به منظور استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده هک کرده‌اند.

تسلاموتورز هم برای استخراج ارزهای دیجیتالی هک شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، این روزها که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری توسط کاربران در فضای مجازی برخوردار شده‌اند، پلت‌فرم‌ها، وب سایت‌ها و حساب‌های کاربری بسیاری توسط مجرمان سایبری به منظور استخراج ارزهای دیجیتالی یا ماینینگ هک شده است تا بدین وسیله هکرها بتوانند درآمد، ثروت زیاد و بی‌دردسری را به جیب بزنند.

    حالا گزارش‌های منتشره حاکی از آن است که رایانه‌های شرکت تسلا موتورز آمریکا که در زمینه ساخت خودروهای برقی و الکتریکی و سایر تکنولوژی های نوین فعالیت می‌کند، نیز توسط هکرها و مجرمان سایبری هک شده، اطلاعاتش به سرقت رفته و از حساب‌های کاربری و ابرپردازنده‌های سیستم های فوق پیشرفته‌اش برای استخراج و ماینینگ ارزهای دیجیتالی سوءاستفاده شده است. 

    متخصصان یک شرکت امنیت سایبری به نام RedLock به تازگی گزارشی داده‌اند که در آن فهرستی از شرکت‌های برتر و مشهور جهان که قربانی سوءاستفاده و حمله سایبری قرار گرفته‌اند، منتشر شده است. در این فهرست، نام شرکت تسلا موتورز آمریکا نیز به چشم می‌خورد که موجب تعجب بسیاری از کاربران شده است چراکه تسلا خود یکی از شرکت‌های پیشرفته در  زمینه تکنولوژی بوده است اما هکرها توانسته‌اند با دسترسی و نفوذ به سرورهای رایانه‌ای و ابررایانه‌های این شرکت، بیت کوین، ریپل و مونرو ماینینگ استخراج کنند.

    براساس گفته‌های تحلیلگران، زمانی که بیت کوین در سال 2009 برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد، ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود ولی در سال گذشته تا مرز 20 هزار دلار هم رسیده است. درواقع، فناوری ارزهای دیجتالی ‌که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام می‌دهند و همچنین هویت طرفیت معامله نیز ناشناس باقی می‌ماند.

    بسیاری از کشورهای جهان ازجمله کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا این پول بی افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند چرا که آن‌ها بر این باورند بیت کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق داروو مواد مخدر دامن زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفیتن معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی