عصر بازار

وزیر ارتباطات:

تاکنون پرونده اختلاسی از زنان ندیده‌ام

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز تلاش‌های زیادی وجود دارد تا زنان را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند، بر استفاده از ظرفیت زنان در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.

تاکنون پرونده اختلاسی از زنان ندیده‌ام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان‌افزایی زنان، با تاکید بر اینکه نقش زنان در عرصه‌های اقتصادی باید واقعی و اثرگذار باشد گفت: در طول مدت فعالیتم تاکنون پرونده‌ای از زنانی که اختلاس کرده و درگیر فساد و تبانی شده باشند، مشاهده نکرده‌ام بنابراین باید به ویژه در حوزه‌های اداری و مالی از ظرفیت زنان استفاده کرد.

    وی در ادامه با اشاره به نزدیکی به ایام ولادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد: درحال حاضر در عصر انقلاب صنعتی چهارم قرار داریم که ثمره آن اقتصاد دیجیتال است. مهمترین اصل در حوزه اقتصاد دیجیتال به نوآوری و خلاقیت برمیگردد.

    آذری جهرمی بابیان اینکه اکوسیستم فعالیت کسب و کار نوپا بر این اساس هست که اولین گام باید بهتر کردن یک محصول باشد تصریح کرد: در عرصه خلاقیت و نوآوری با پدیده جنسیت مواجه نیستیم و تفاوتی بین زنان و مردان در این حوزه وجود ندارد، اگر به اقتضات توسعه دنیا نگاه کنیم، موضوع جنسیت در آنجا مطرح نیست.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که نادیده‌گرفتن زنان در اقتصاد به این معناست که ظرفیت 50 درصد از توسعه اقتصادی کشور را غیرفعال می کنیم، بنابراین حضور زنان یک الزام است که باید آن را به کار ببندیم.

    وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی و با نگاه امروزی  زنان در موقعیتی قرار دارند که در گذشته وجود نداشت ادامه داد: در حوزه آی تی سی زنان بسیاری مدیران عامل شرکت‌های موفق هستند. این حضور در اثر زمینه‌سازی دولت و سیر حرکت جهانی ایجاد شده است.

    آذری جهرمی باتاکید بر اینکه موقعیت زنان فعالیت‌های اقتصادی اغلب در تضاد با نقش آنان در خانواده قرار می‌گیرد افزود:‌ این در حالی است که فناوری اطلاعات می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا زنان به توسعه اقتصادی بپردازند و در کنار آن وظایف مادرانه خود را نیز انجام دهند.

    وی با تاکید بر اهمیت افزایش اعتماد به نفس بانوان کشور گفت:  تلاش می‌کنیم تا نگاه دین، مکتب و مذهبمان را وارد عرصه‌های اقتصادی کنیم و از ظرفیت زنان در این حوزه بهره بگیریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی