عصر بازار

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی:

متقاضیان ارز به دلالان مراجعه نکنند

عصر اعتبار- کلیه تقاضاهای واقعی ارز توسط صرافی‌های منتخب بانکی و مجاز متناسب با شرایط بازار پوشش داده می‌شود، لذا متقاضیان ارز از مراجعه به دلالان و سوداگران پرهیز کنند.

متقاضیان ارز به دلالان مراجعه نکنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مدیر اداره صادرات این بانک با تشریح وضعیت کنونی بازار ارز گفت: پیرو تمهیدات اتخاذ شده، شاخص ارزی از تاریخ ٢٤ بهمن تاکنون از میانه کانال 49.000 ریال به انتهای کانال 44.000 ریال کاهش یافته است.

    صمد کریمی تاکید کرد: بررسی‌های میدانی بانک مرکزی نیز حاکی از آن است که صرافی‌های منتخب بانکی و صرافی‌های مجاز با توجه به تأمین ارز اسکناس دلار آمریکا، یورو و حواله‌های ارزی نسبت به پوشش تقاضاهای ارزی اقدام کرده اند. در این خصوص لازم به توضیح است که صرافی‌های مجاز خریدار ارز از صرافی‌های منتخب بانکی می‌توانند روزانه تا سقف 100 هزار دلار آمریکا و 100 هزار یورو به صورت اسکناس از صرافی‌های منتخب بانکی خریداری و نسبت به فروش آن به متقاضیان اقدام کنند. ضمن اینکه آنها می توانند در صورت فروش به موقع، نسبت به خرید بخش‌های بعدی 100 هزار تایی اسعار مزبور و تزریق در بازار ارز کشور اقدام نمایند.

    وی خاطر نشان کرد: صرافی‌های منتخب بانکی نسبت به فروش اسکناس خرد دلار آمریکا و یورو به اشخاص حقیقی و حقوقی طی روزهای کاری از ساعت 11 تا 16 اقدام می‌ کنند. از این رو خانوارها و صاحبان کسب و کار می‌توانند جهت تأمین نیازهای ارزی واقعی و مسافرتی خود به صرافی‌های منتخب بانکی مراجعه کنند.

    مدیر اداره صادرات بانک مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر کلیه تقاضاهای واقعی ارز توسط صرافی‌های منتخب بانکی و مجاز متناسب با شرایط بازار پوشش داده می‌شوند، از این رو به منظور پایداری ثبات در بازار ارز کشور، ضرورت دارد اشخاص حقیقی و حقوقی برای تأمین ارز خود مطابق با "مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها" فقط به صرافی‌های مجاز فوق‌الذکر مراجعه و از تأمین ارز به واسطه دلالان و سوداگران ارزی پرهیز کنند، چرا که خرید ارز از دلالان ارزی و اشخاص حقیقی و حقوقی غیر مجاز به منزله قاچاق ارز محسوب شده، دارای ریسک بالایی است و برابر با مقررات با آنان برخورد خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی