عصر بازار

رئیس انجمن انبوه‌سازان زنجان:

مردم برای خرید خانه باید ۱۰۰ سال پس‌انداز کنند

عصر اعتبار- رئیس انجمن انبوه‌سازان زنجان با بیان"مردم برای خرید خانه باید ۱۰۰ سال پس‌انداز کنند" گفت: شرکت عمران و بهسازی شهری در زنجان زمین را ۵۰۰ هزار تومان خرید و آنرا ۵ میلیون تومان فروخت، این کار چه تاثیری در نوسازی بافت فرشوده و خانه‌دار کردن مردم داشت.

مردم برای خرید خانه باید ۱۰۰ سال پس‌انداز کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اسفندیار سلطانی با اشاره به این‌که در رابطه با احیای بافت‌های فرسوده قانون داریم، اظهار کرد:‌ این در حالی است که در کشور تظاهر به قانون و قانون‌نمای داریم، یعنی همه آقایان از مسکن به صورت صنفی،  رانتی، تبلیغی، رای‌آوری، سیاسی، رئیس‌جمهوری و... ارتزاق می‌کنند.

    وی با بیان این‌که کسی به مسکن چیزی نداده است، تصریح کرد:در حال حاضر میزان پس‌انداز اقشار مختلف جامعه برای تامین مسکن 12 تا 100 سال و سهم اقتصادی مردم در سبد اجاره‌بها بالای 50 درصد است.

    وی ادامه داد:‌ با توجه به این موارد مشخص است که در سیاست‌گذاری‌های مسکن زیرکی صورت گرفته که اگرهمین رویه ادامه پیدا کند فاجعه‌بار خواهد بود.

    وی تاکید کرد:‌ قانونی به نام قانون ساماندهی مسکن داریم که در سال 88 اجرایی شد. این قانون مسکن را در شش مولفه دیده است؛ یکی از آنها مسکن 99 ساله  بود که در دولت نهم به عنوان مسکن مهر اجرا شد.

    رئیس انجمن انبوه‌سازان استان زنجان اظهار کرد:‌ «طبق قانون باید حداقل 10 تا 13 درصد بودجه‌های کشور به بافت فرسوده تخصیص یابد. برای احیای این بافت‌ها شرکتی دولتی با نام "شرکت مادربزرگ تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران" را ایجاد کردند.»

    سلطانی گفت:‌این شرکت در شهری مانند زنجان زمین‌هایی را که آقایان پشت‌ صحنه می‌دانستند به قیمت 500 هزار تومان خریداری کرد. همین شرکت پس از مدتی زمین را به قیمت 4، 5 میلیون تومان فروخت. این کار چه تاثیری بر نوسازی بافت‌های فرسوده و خانه‌دار کردن مردم خواهد داشت.

    وی تاکید کرد:‌این مصداق بارز دخالت دولت در بخش مسکن است که تبعات منفی به دنبال داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو