عصر بازار

عضو اتاق بازرگانی ایران :

مافیای سپرده، دولت را مجبور به صدور گواهی ۲۰ درصدی کرد

عصر اعتبار- عضو هیئت مدیره کانون صنایع غذایی ایران با اشاره به پرداخت پول سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز گفت: افرادی که در خیابان تجمع می‌کردند فقط صاحب ۵ درصد پول‌های این موسسات بودند در واقع این افراد، بازیچه صاحبان ۹۵ درصد دیگر شدند که اصلا به خیابان نیامدند و فقط این جمعیت را هدایت می‌کردند و در آخر هم توانستند پول خود را از بیت المال بگیرند و آن را به گواهی سپرده ۲۰ درصدی تبدیل کنند.

مافیای سپرده، دولت را مجبور به صدور گواهی ۲۰ درصدی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی شریعتی گفت: ما امروز 25 میلیارد دلار ارز خانگی در بانک‌ها داریم که وقتی سود بانک‌ها کم شد باید به صورت آکادمیک به سمت بازار می‌رفت اما ما نتوانستیم آن را هدایت کنیم در واقع همین پول‌ها برای ما تبدیل به تهدید شد.

    شریعتی ادامه داد: دولت برای اینکه یکی از آسیب‌های اصلی را از بخش خصوصی دور کند سیاست انقباضی  در پیش گرفت و در ابتدای سال سود تسهیلات را کاهش داد تا سرمایه‌ها را از بانک به سمت بازار هدایت کند اما در عمل این اتفاق رخ نداد و مافیای اقتصاد و سپرده کاری کردند که این پول‌ها به سمت بازار ارز برود و سپس از آنجا در نهایت به سپرده‌گذاری 20 درصدی منتهی شود.

    عضو هیئت مدیره کانون صنایع غذایی ایران ادامه داد: نابسامانی بازار ارز در نهایت ضرر خود را به تولید کننده و صادر کننده زد .در واقع دولت با اعلام گواهی سپرده ارزی 20 درصدی تمامی زحمات خود را به هدر داد.

    وی گفت: ما بازار سرمایه را برای مردم تعریف نکردیم در نتیجه پول‌ها به سمت بازار ارز رفت.هر چند که الان دولت می‌گوید که بازار ارز را کنترل کردیم اما چون این کنترل مبنای علمی ندارد بیشتر کنترل بازار است.

    وی با اشاره به پرداخت پول سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز گفت: افرادی که در خیابان تجمع می‌کردند فقط صاحب 5 درصد پول‌های این موسسات بودند در واقع این افراد، بازیچه صاحبان 95 درصد دیگر شدند که اصلا به خیابان نیامدند و فقط این جمعیت را هدایت می‌کردند و در آخر هم توانستند پول خود را از بیت المال بگیرند و آن را به گواهی سپرده 20 درصدی تبدیل کنند.

    عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: بر اساس تحلیل مدل‌های تکنیکال ارزش دلار و رفتار بازار، دولت به دنبال فریز بازار ارز است که پیش بینی من این است که این جواب نمی‌دهد چون منابع آن وجود ندارد و ما بعد از عید شاهد افزایش قیمت ارز خواهیم بود. 

    وی تصریح کرد: پایین آمدن قیمت دلار در این روزها به سبب جو امنیتی است که به وجود آمده که در طولانی مدت جواب نخواهد داد و بعد از تعطیلات عید ما شاهد ورود دلار به کانال 5 هزار تومان خواهیم بود.

    شریعتی تصریح کرد:در پایان یک معادله ساده، سود تسهیلات 18 درصدی و سپرده 20 درصدی مشخص است که چه افرادی برنده هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی