عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس:

۶هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی سال آینده جذب می شود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به جذب ۶ هزار میلیارد دلار سرمایه خارجی در سال آینده، تاثیر این سرمایه ها بر زندگی مردم را تشریح کرد.

۶هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی سال آینده جذب می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، حسن سلیمانی با اشاره به احکام لایحه بودجه سال 97 در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی اظهارداشت: با توجه به سیاست های کلانی که در قانون برنامه ششم توسعه لحاظ و در بودجه سال 97 پیش بینی شده است دولت مجاز به جذب سرمایه خارجی از طریق فاینانس، فروش اوراق مشارکت ارزی و تسهیل شرایط سرمایه گذاری بر اساس قانون جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی شده است.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه جذب سرمایه های خارجی در طرح ها با توجیه اقتصادی صورت می گیرد، گفت: از نظر مقررات و قوانین دولت اختیار و امکان قانونی برای جذب سرمایه گذاری و حمیات از سرمایه ها را دارد و برای حمایت از این اتفاق اقتصادی باید سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی تضمین های مختلفی را صورت دهند.

    نماینده مردم کنگاور با بیان اینکه برای جذب سرمایه خارجی اجازه و شرح تضمین وجود دارد، بیان داشت: شرایط صیانت و حمایت از سرمایه برای بازپرداخت و بهره گیری از آن در طرح های اولویت دار معدن، نفت و صنایع بالادستی و پایین دستی لحاظ شده است.

    سلیمانی درادامه با تاکید براینکه باید امکان حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در طرح های اولویت دار فراهم شود، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با بازاریابی درست می تواند سمت و سوی سرمایه گذاری ها را به بخش های اصلی و مورد نیاز هدایت کند و سرمایه ها را به سمت استان های بالقوه که زیرساخت های لازم را دراختیار دارند، سوق دهد.

    وی تاکید کرد: در لایحه بودجه سال 97 به دولت اجازه داده شده است تا 6 هزار میلیاد دلار سرمایه خارجی جذب کند که اگر از امکانات و اختیارات قانونی به درستی استفاده شود این هدف محقق می شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به تاثیر جذب سرمایه خارجی در زندگی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: اگر این سرمایه های جذب شود میزان اشتغالزایی افرایش، تولید ملی رونق و درآمد مردم بالاتر می رود و می توانند برای رفاه خود در زندگی به امکانات بهتری درسترسی پیدا کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو