عصر بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

صنعت در ۹۷ شرایط بهتری خواهد داشت

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش صنعت و معدن در سال ۹۷، شرایط بهتری خواهد داشت.

صنعت در ۹۷ شرایط بهتری خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، محمد شریعتمداری در هفدهمین همایش ملی روز حمایت از مصرف کنندگان افزود: موضوع رعایت حقوق مصرف کنندگان هم ریشه در دین ما دارد و هم یک موضوع عقلی است که در همه جای دنیا به آن توجه می شود و امروز روز تجلیل از بنگاه های برتر است در حالیکه همه بنگاه ها به این مهم توجه دارند. حمایت عملی از بنگاههای نمونه از توصیه های سازمان ملل متحد در رعایت حقوق مصرف کنندگان است.

    وی افزود: اصلاح شبکه های توزیع از سیاست های نظام است و ارتقاء کیفی توزیع کالا در سطح شبکه مورد توجه است. در دنیا اگر به کسی اجحاف شود، اصل اجحاف و جریمه هم به شخص اجحاف شده داده می شود در حالیکه در کشورما این جریمه به شخص متضرر پرداخت نمی شود در حالیکه باید مردم به حقوق خود برسند. هنوز هم مردم از همه حقوق در حوزه برخورداری از کالای مرغوب برخوردار نیستند که سازمان حمایت باید در این مسیر گام بردارد.

    این مقام مسئول ادامه داد: کشور ما با مشکل آب مواجه است و لذا لازم است بنگاه های صنعتی نسبت به بهینه سازی مصرف آب اقدام کنند و به راحتی می توان حداقل 20 درصد در مصرف آب در این بخش صرفه جویی کرد. از حقوق مهم مصرف کنندگان استفاده از ابزارهای نوین در داد و ستد است و الکترونیکی کردن فعالیت ها در این بخش و تسری آن در سایر حوزه ها بسیار در روان سازی کارها تاثیر دارد.

    طبق گفته های وزیر صنعت، معدن و تجارت، ما بنگاه های برتر زیاد داریم اما برترین ها محدود است؛ ولی باید تلاش کنیم تا تعداد برترین ها افزایش یابد. بخش صنعت، معدن و تجارت در سال 97 شرایط بهتری خواهد داشت و سال آینده نوسازی صنایع از اولویت های ما است که باید از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنیم و 32 هزار میلیارد تومان براساس تبصره 18 برای پوشش نرخ تسهیلات در حوزه های مختلف پیش بینی شده است. طبق قانون باید 70 هزار میلیارد تومان از محل فروش شرکت ها به سازمان های توسعه ای مثل ایدرو و ایمیدرو پرداخت شود که تاکنون اتفاق نیافتاده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو