عصر بازار

آغاز مبادلات مرزی کالا با کارت الکترونیک مرزنشینان

عصر اعتبار- طی مراسمی و با حضور مسئولان، برای اولین بار در سطح کشور مبادلات مرزی کالا به شیوه پیله وری و استفاده با کارت الکترونیک مرزنشینان در مرز بانه و شیخان کردستان آغاز شد.

آغاز مبادلات مرزی کالا با کارت الکترونیک مرزنشینان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، از امروز و برای اولین بار در کشور، مبادلات مرزی کالا به شیوه پیله وری با کارت الکترونیک مرزنشینان و امکان ترانزیت داخلی کالاها به بازارچه مرزی سیرانبند بانه و شیخان آغاز شد. با آغاز این طرح از این پس اقسام مختلفی از کالاهای وارداتی به جز کالاهای فصلی و یا دارای نمایندگی در ایران، پس از اخذ تاییدیه های گمرکی، بهداشتی استاندارد و ...، از طریق ترانزیت داخلی به بازارچه مرزی سیرانبند بانه و شیخان منتقل و با برخورداری از برخی مزایای قانونی و معافیت های مالیاتی، در بازارهای این شهرستان عرضه می‌شود.

    علی معقولی مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران در مراسم فعالیت پیله وری از بازارچه سیرانبند بانه گفت: با تمهیدات فراهم شده و ابلاغ مصوبه دولت به مدیر کل گمرکات کردستان، از امروز مبادلات مرزی پیله وری به عنوان اولین بازارچه محل اجرای مصوبه دولت در سیرانبند بانه آغاز شد. وی ادامه داد: با آغاز این طرح در شهرستان بانه و شیخان در کردستان، به تدریج با ایجاد زیرسامانه ها و زیرساخت‌های لازم در دیگر بازارچه های مرزی سایر استان‌ها هم شروع خواهد شد.

    معقولی مبلغ مصوب برای اعطای سود بازرگانی به مرزنشینان را 900 میلیارد تومان برای فعالان بازارچه های 4 استان مرزی در کشور ذکر کرد و افزود: به مرزنشینان دارای کارت الکترونیک، ماهانه 500 هزار تومان اعطا می‌شود. وی گفت: به عبارت دیگر برای افرادی که اسامی آنها از طریق سامانه های وزارت کشور ثبت، تایید و به گمرک اعلام شده است، به ازای کالاهایی که از بازارچه سیرانبند بانه و شیخان در کردستان به شیوه پیله وری و با استفاده از کارت الکترونیک مرزنشینی ترخیص می‌کنند، ماهانه 500 هزار تومان در سود بازرگانی تخفیف لحاظ خواهد شد.

    مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران مزایای خاص اجرای این طرح که در واقع مشوق های اصلی مبادلات پیله وری به شمار می‌رود را عدم ثبت سفارش از یک سو و معافیت کامل 4 درصد مالیات کارت بازرگانی؛ علاوه بر معافیت از پرداخت حقوق ورودی به میزان مصوب از سوی دیگر نام برد. وی بیان داشت: با برخورداری از این مزایا، کالاهای وارد شده در سقف تعیین شده نسبت به کالاهای مشابه در دیگر مناطق کشور ارزانتر بوده و این کشش را هم برای پیله وران و هم خریداران ایجاد خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو