عصر بازار

خرید و فروش سکه در بازار از سر گرفته شد

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر از بهبود وضعیت بازار سکه از نظر خرید و فروش در بازار نسبت به روز گذشته خبر داد و گفت: با توجه به کاهش قیمت اونس جهانی طلا و ثابت ماندن قیمت سکه می‌توان گفت این محصول گران‌تر از دیروز شده است.

خرید و فروش سکه در بازار از سر گرفته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: امروز هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و 548 هزار تا یک میلیون و 550 هزار تومان معامله می‌شود و نیم‌سکه و ربع سکه نیز بدون تغییر قیمت 760 و 480 هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.

    وی با بیان اینکه وضعیت امروز بازار سکه بهتر از روز گذشته است، افزود: با توجه به اینکه اونس جهانی طلا از 1328 دلار دیروز به 1318 دلار کاهش پیدا کرده است، انتظار داشتیم تا سکه نیز ارزان‌تر شود، اما عدم تغییر قیمت سکه در این شرایط نشان می‌دهد که اتفاقا قیمت آن نسبت به اونس جهانی گران‌تر شده است.

    رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر ادامه داد: گر چه دیروز هم معامله سکه به صورت کامل قطع نشده بود و بعضا در گوشه و کنار خرید و فروش می‌شد، اما حجم و تعداد معاملات به شدت کاهش پیدا کرد و عملا تعداد خریداران بیشتر از فروشندگان شد که این عامل خود مشکل عرضه را به همراه داشته و سبب گرانی سکه و نوسان در این بازار شده بود. اما امروز چنین وضعیتی را شاهد نیستیم و معاملات در بازار سکه بهبود پیدا کرده است.

    کشتی‌آرای تصریح کرد: مسلما وقتی که عرضه در بازاری اتفاق نمی‌افتد یا آنکه به شدت کاهش پیدا می‌کند، نوسانات قیمتی در پی خواهد داشت و در چنین شرایطی مسئولان بانک مرکزی و دولتی هستند که باید راهکارها و راه‌حل‌های حل این نوسانات را بیاندیشند و به کار بندند تا شاهد ایجاد تعادل و آرامش در بازار سکه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی