عصر بازار

روسیه پنجمین دارنده بزرگ منابع طلای جهان شد

عصر اعتبار- پس از این‌که بانک مرکزی روسیه در ماه گذشته دارایی‌های طلای خود را ۲۰ تن افزایش داد و سطح دارایی‌های طلای این کشور را به ۱۸۵۷ تن رساند، روسیه به پنجمین دارنده بزرگ طلا در جهان تبدیل شد.

روسیه پنجمین دارنده بزرگ منابع طلای جهان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر ، پس از این‌که بانک مرکزی روسیه در ماه گذشته دارایی‌های طلای خود را 20 تن افزایش داد و سطح دارایی‌های طلای این کشور را به 1857 تن رساند، روسیه به پنجمین دارنده بزرگ طلا در جهان تبدیل شد.

    این کشور پس از مارچ 2015، هر ماه دارایی‌های طلای خود را افزایش داده است. طبق گفته کانال خبری راشاتودی، بانک مرکزی روسیه به دستور رئیس‌جمهور پوتین، ذخایر طلای این کشور را با هدف کاهش آسیب‌پذیری روسیه در برابر ریسک‌های ژئوپولیتیکی افزایش می‌دهد.

    ایالات متحده آمریکا همچنان با 8134 طلا، که بیشتر آن در پایگاه فورت‌ناکس نگهداری می‌شود، بزرگترین دارنده طلا در جهان است.

    آلمان با 3374 تن طلا در جایگاه دوم قرار دارد.

    صندوق بین‌المللی پول 2814 تن طلا در اختیار خود دارد. فرانسه هم در جایگاه چهارم این رده‌بندی قرار می‌گیرد.

    روسیه همچنین سومین تولیدکننده بزرگ این فلز قیمتی در جهان است. راشاتودی اعلام کرده است که دولت 2 سوم تمام طلای برداشته شده از معادن کشور را خریداری کرده است. چراکه کرملین طلا را به عنوان سرمایه‌گذاری‌ای ایمن در آشفتگی‌های ژئوپولیتیکی به حساب می‌آورد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی