عصر بازار

نماینده مردم ساری در مجلس:

۱.۵ میلیارد دلار اعتبار برای اشتغال و تولید درنظر گرفته شد

عصر اعتبار- نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با تاکید بر اشتغال روستایی گفت: ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی با ۶ درصد سود برای اشتغال و تولید از سوی دولت در دستور کار قرار گرفت.

۱.۵ میلیارد دلار اعتبار برای اشتغال و تولید درنظر گرفته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی اصغر یوسف نژاد عصر چهارشنبه در نشست توجیهی فنی نحوه برخورداری از تسهیلات اشتغال روستایی و نحوه استفاده از ضمانت نامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون که در سالن اجتماعات اداره کل تعاون برگزار شد اظهار داشت: اشتغال و تولید و کاهش نرخ بیکاری در کشور دغدغه مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و خانواده ها است.

    نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع مالی یکی از مسائل اساسی در حوزه تولید و اشتغال است،گفت:اکنون که این منابع از محل دولت به بخش اشتغال روستایی اختصاص گرفته است بایستی هر چه زودتر این منابع با هدفی که تعیین شده بکارگیری شود.

    وی با اعلام اینکه 350 میلیارد تومان از محل تسهیلات دولت به اشتغال زایی روستایی اختصاص گرفته که تحقق این امر تلاش و فعالیت بیشتر فرمانداران،بخشداران و دستگاههای اجرایی که با روستا سر و کار دارند را می طلبد.

    یوسف نژاد حمایت از اشتغال خرد روستایی را در ایجاد اشتغال موثر دانست و ادامه داد:بایستی در این راستا جلسات متعدد شکل گیرد و ایده های مفید در خصوص ارائه طرح اشتغال زایی احصاء و مورد بررسی قرار گیرد و باید توجه داشت این تسهیلات در اختیار طرح هایی قرار گیرد که با شکست مواجه نشود.

    وی افزود: مازندران از ظرفیت های خوب در حوزه ایجاد اشتغال برخوردار است بنابراین باید ظرفیت ها و مزیت های روستاهای مختلف شناسایی شود و جهت ایجاد اشتغال منابع مالی در اختیار آنان قرار گیرد چرا که ممکن است مزیت های روستاهای مختلف در ایجاد اشتغال متفاوت باشد.

    یوسف نژاد گفت:چنانچه این تسهیلات در جهت هدف مورد نظر به خوبی بهره گیری شود می توان از مجلس درخواست کرد که از تسهیلات دیگر استان ها که به این امر تخصیص یافت واجرایی نشده برای استان مازندران اختصاص داد.

    نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بهره گیری از تجارب دیگر استان ها و کشورها که این مسیر را طی کردند،تاکید کرد واجرایی شدن این امر را در استان به نفع اقتصاد استان دانست.

    وی  با مهم بر شمردن بخش تولید و اشتغال ،افزود: به دلیل مهم بودن این مسئله و نظارت بر تولید و اشتغال این طرح در تبصره ماده 18 مجلس قرار گرفت، بنا شد 13 هزار میلیارد تومان از محل کمک های فنی و اعتباری، 15 هزار میلیارد تومان سپرده گذاری از صندوق توسعه ملی به امر تولید و اشتغال اختصاص دهند وبه بانک ها تاکید کردیم رقمی به همین اندازه سپرده گذاری کنند که در مجموع 56 هزار میلیارد تومان خواهد شد .

    یوسف نژاد ادامه داد: برای اجرایی شدن این طرح در نظر گرفتن توزیع مناسب منابع ملی و اهلیت فرد در صدر امور قرار گیرد و اینکه می توان در تحقق این امر از ظرفیت های استان ویژه دستگاه هایی که بیشتر به این موضوع مرتبط هستند بهره گیری کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو