عصر بازار

رئیس سازمان عشایری کشور:

۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در برنامه ششم به عشایر اختصاص یافت

عصر اعتبار- شاهرود- رئیس سازمان عشایری کشور، درباره سهم عشایر از برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه، سالانه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و آبادانی حوزه عشایری تخصیص پیدا می‌کند.

۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در برنامه ششم به عشایر اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، کرمعلی قندالی ضمن بیان اینکه برای اولین بار عشایر در برنامه ششم توسعه از مالیات بر ارزش‌افزوده برای توسعه و عمران عشایری برخوردار شدند، ابرار داشت: پیش‌بینی می‌شود سالانه حدود 250 میلیارد تومان از این محل برای توسعه و آبادانی مناطق عشایری تخصیص پیدا کند.

    وی افزود: دربندهای ذیل ماده 37 در زمینه ارتقا سطح شاخص‌های توسعه انسانی، تسهیل گری، ورزش عشایری، بیمه اجتماعی و بیمه دام عشایر، همچنین نقاط بسیار مشخصی در برنامه ششم دیده‌شده که با اجرای آن امیدواریم بخش زیادی از چالش‌هایی که در برنامه‌های گذشته و در حوزه عشایری بود رفع شود.

    پرداخت معوقات بیمه عشایر

    رئیس سازمان عشایری در پاسخ به این سوال که آیا معوقات بیمه‌ای به عشایر پرداخت‌شده است، ابراز داشت: در صندوق بیمه تسهیلات کشاورزی از منابع اعتباری پایان سال 95 همه خسارت‌های بخش عشایری پرداخت شد اما در سال 96 بخشی از آن تا کنون پرداخت و مابقی با تخصیص اعتبارات تصفیه می‌شود.

    قندالی درباره تخصیص عشایری از صندوق توسعه ملی در سال 96 نیز گفت: تاکنون 130 میلیارد تومان از این صندوق تخصیص پیدا کرده که تا پایان امسال با تخصیص 70 میلیارد دیگر در مجموع شاهد تخصیص 200 میلیارد تومان از محل بند «ب» ماده 52 قانون احکام دائمی برای ذخیره گوشت قرمز خواهیم بود.

    وی افزود: برای سال آینده از محل صندوق توسعه ملی نیز مبلغ 200 میلیارد تومان برای عشایر در نظر گرفته‌شده که علاوه بر آن 150 میلیارد تومان دیگر در سال 97 توزیع می‌شود.

    تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش عشایر

    رئیس امور عشایری کشور گفت: همچنین از محل قانون اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری هم تسهیلات قابل توجهی به روستاها و عشایر تخصیص یافته که پیش‌بینی می‌کنیم در مرحله اول 400 میلیارد تومان از آن اختصاص یابد.

    قندالی درباره آمار تسهیلات ارزان قیمت به عشایر کشور نیز توضیح داد: در سالجاری از محل توسعه صندوق ملی و از محل ماده 10 و 12 تاکنون 280 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است.

    وی افزود: 35 درصد صنایع‌دستی و 25 درصد گوشت مورد نیاز کشور یعنی190 هزار تن (درسال) توسط عشایر تامین می‌شود لیکن این قشر از جامعه با کمترین هزینه بالاترین بهره وری برای تحقق شعار سال را دارا هستند و می‌توان گفت اقتصاد مقاومتی در عشایر به طور کامل اجرایی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو